Drumul naţional pe care autorităţile se chinuie de 20 de ani să-l reabiliteze. Este un dezastru total. „Se duce în râpă drumul“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Drumul naţional 29 D, care tranzitează judeţul Botoşani, este un real pericol pentru şoferi. Potrivit autorităţilor locale, din cauza alunecărilor de teren, şoseaua o ia la vale cu tot cu parapeţi şi semne de circulaţie, iar responsabilii cu drumurile naţionale încearcă de două decenii să o repare fără succes.

Drumul Naţional 29 D traversează nordul extrem al României prin judeţul Botoşani din localitatea Stăuceni până la Ştefăneşti şi vama de la Stânca, cu Republica Moldova. Este unul dintre cele mai circulate drumuri din judeţul Botoşani, având în vedere legătura cu punctul de frontieră. Cu toate acestea, Drumul Naţional 29 D are printre cele mai proaste porţiuni de şosea din întreaga ţară. Zona Stăuceni-Victoria şi zona Dealul Mare-Drislea, pe o distanţă de aproximativ 10 kilometri, sunt un adevărat pericol pentru şoferi. Şoseaua alunecă la vale şi antrenează, pe anumite porţiuni, şi parapeţii de protecţie.

”Este un dezastru total. Se duce în râpă drumul. De multe ori m-am întrebat dacă nu o să se întâmple odată o tragedie, să se ducă bucata de pământ cu tot cu drum şi cu maşini”, spune Matei Brumă, un botoşănean care merge des de la Botoşani la Ştefăneşti. 

Două decenii de bani aruncaţi pe fereastră

Primarul din Stăuceni, Cozmin Epuraş, spune că reabilitarea drumului a început prin 2000 şi a fost făcută de Compania Drumurilor Naţionale, iar după ce drumul se strica din nou, urmau alte „reabilitări fără succes, cu soluţii tehnice inadecvate şi bani aruncaţi pe fereastră“. Edilul reclamă că s-au cheltuit aiurea sume imense, însă lucrurile nu s-au rezolvat.

”IPTANA a venit cu soluţia corectă de a construi un viaduct, singura amenajare care ar putea stabiliza zona. Cei de la Drumuri Naţionale au spus că este prea scump, că nu au fonduri, şi au optat pentru metoda unei firme din Franţa. Soluţia franţuzească presupunea piloni şi drenuri de suprafaţă. Total ineficientă. În preajma recepţiei, drumul s-a stricat iarăşi. Au fost, cred, că 200 de miliarde de lei vechi daţi atunci. La aceşti bani s-au adăugat şi alte cheltuieli, numai în 2008 fiind cheltuiţi 5 milioane de lei pentru reparaţia porţiunii de la Dealu Mare, pe acelaşi tronson de drum”, spune Cozmin Epuraş.

Direcţia Regională de Drumuri Iaşi nu a răspuns solicitării „Adevărul “ de a exprima un punct de vedere în legătură cu situaţia respectivă.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele ştiri:

Pericol pentru şoferi! O nouă dală de beton s-a ridicat pe Autostrada Soarelui

Încă un nod rutier uriaş la intrarea pe Autostrada A1. Mega-intersecţia DN 76 cu DN 7 va costa 20 de milioane de euro

Botoşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite