Milioane de euro pentru o linie de tramvai folosită de două ori pe zi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Linia de tramvai care duce spre zona industrială a înghițit o grămadă de bani degeaba. Investiţia de peste 2,5 milioane de euro a fost făcută în ideea de a ajuta la transportul muncitorilor din zonă.

În urmă cu zece ani, s-au investit peste 2,5 milioane de euro într-o linie de tramvai nou-nouţă, pentru ca astăzi ea să fie folosită doar de două ori pe zi. Este vorba despre şina mijlocului de transport care face legătura dintre oraş şi Zona Industrială Vest. Proiectul a fost început pe vremea fostei administraţii în ideea de a ajuta cei peste zece mii de muncitori din Zona Industrială. Cu toate acestea, majoritatea agenţilor economici de la fabricile din zonă au preferat să pună la dispoziţia angajaţilor autobuzele Companiei de Transport Public Arad.

„Linia respectivă a fost concepută pentru a asigura transportul muncitorilor de la fabricile din zonă. Agenţii economici de acolo preferă însă să asigure transportul angajaţilor cu autobuzele. Linia nu este circulată, pentru că nu sunt solicitări în acest sens. Au fost organizate însă întâlniri cu reprezentanţii societăţilor, unde s-a discutat despre oportunitatea de a se face o prelungire a liniei, pentru a se închide bucla. Asta, în condiţiile în care angajatorii vor dori să renunţe la autobuze pentru muncitorii din oraş. Acum aşteptăm un răspuns, să vedem dacă investiţia este oportună sau nu”, a declarat Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad.

Bani aruncaţi

Până atunci, însă, tramvaiele circulă doar de două ori pe zi pe linia care a costat peste două milioane de euro. „Lucrez în Zona Industrială de doi ani de zile şi sincer vă spun că prefer să merg la lucru cu maşina proprie pentru că primesc un decont lunar de la angajator. În plus, locuiesc în cartierul Aurel Vlaicu, iar distanţa până la serviciu nu este atât de mare. Decât să stau câte cinci ore după un tramvai, deşi eu ştiam că nici măcar nu circulă pe aceată linie tramvaiul, mai bine îmi uzez maşina personală”, e de părere Radu Matei, din Arad.

Reprezentanţii primăriei mai recunosc faptul că tramvaiele ar fi trebuit să circule pe linia cu pricina având un orar stabilit în funcţie de cel al fabricilor, dar pentru moment acest lucru nu se justifică.

La rândul său, Petru Cuvineanu, directorul tehnic al Companiei de Transport Public Arad, recunoaşte că, pentru moment, investiţia s-a dovedit a fi nejustificată, dar speră că situaţia se va schimba într-o zi. „Tramvaiele fac curse pe acest traseu la orele de vârf, dimineaţa şi la prânz. Se pare că lumea preferă să circule cu maşina sau cu autobuzele. Până la Băile Termale pe acea cale de rulare circulă tramvaiele de pe linia 6. Pe moment, este aparent o investiţie fără succes, dar gândiţi-vă la terenul de acolo, care are o suprafaţă imensă, iar la un moment dat se va ocupa cu ceva. Atunci sperăm că se va schimba situaţia”, a spus Petre Cuvineanu.

Situație fără precedent

Arădenii care îşi fac cumpărăturile la supermarket-urile din zonă nu pot fi atraşi să circule cu acest tramvai, deoarece magazinele pun la dispoziţia clienţilor autobuze, pentru a circula gratuit. „Compania de Transport Public deserveşte cu autobuzele din dotare şapte agenţi economici, având 30 de curse pe zi, plus cursele regulate pe care le face pentru două supermarketuri. Nu sunt deocamdată curse pentru linia cu pricina”, a încheiat Petre Cuvineanu, director tehnic la CTP Arad.

Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite