Marius Păunescu, medicul pasionat de raliuri
0
Medicul Păunescu lucrează de 11 ani pe ambulanţă, dar în acelaşi timp a participat şi la campionatele naţionale de raliuri. A fost campion naţional al grupei A7, alături de Cristian Enache, în 2008, iar anul acesta s-a clasat pe locul trei în Cupa Dacia Logan.
Pasiunea pentru maşini a avut-o de la 18 ani, când a încercat să îşi ia carnetul de conducere. „Eu eram mai năzdrăvan şi învăţasem să conduc bine şi am vrut să îi demonstrez lui tata cât de dibaci sunt eu. Atunci l-am dus la un aeroport, lângă Păuleasca, şi i-am arătat ce ştiu să fac cu maşina, dar nu a fost deloc încântat de mine şi a zis <<băiatule, să îţi vină mintea la cap, mai stai un an-doi>>”, îşi aduce aminte pilotul.
În timpul facultăţii de medicină Păunescu se ducea la Arcul de Triumf unde erau circuitele stradele, iar în ultimii ani de facultate s-a hotărât să participe la concursurile de raliu. “Am luat-o cu începutul, m-am înscris la ACR( Automobil Clubul Român). Apoi am făcut şcoala de arbitrii, şi un an am fost arbitru. Am arbitrat prin Bucureşti, la Câmpulung. Semnalizam, cronometram, deci am făcut toate astea un an de zile “, spune Marius Păunescu. La cursul de arbitrii s-a întâlnit cu Viorel Costache şi Augustin Damian şi au hotărât să participle împreună la competiţii. “Cu ei am participat la prima cursă în 1985, la raliul Sibiului După, am început să particip mai mult navigator decât pilot pentru că era vorba de bani, cum e şi acum. Este un sport foarte scump”, povesteşte medicul.
Între ambulanţă şi circuit
După revoluţie a concurat doar câţiva ani până a ajuns medic militar la pompieri în Alexandria. Aici a rămas între 1995 şi 2000. Dar, în această perioadă a fost mai mult spectator la raliuri. “În 2000 am plecat de la pompieri, pentru că meseria nu prea o făceam şi venit la Salvare. De atunci, având mai mult timp liber, particip la campionatul naţional de raliuri, iar de anul acesta am fost pilot într-o etapă de viteză, traseu montan. Anul următor o să particip în continuare”, mai spune Păunescu. Acesta şi lucrează de peste 10 ani la Servicul de Ambulanţă Teleorman. Aici medicul se duce la cazuri grave: accidente de circulaţie, infarcte, edeme pulmonare
La ora actuală, Marius Păunescu merge mai mult în dreapta, fiind un pilot cu experienţă. “Ca navigator trebuie să creezi o atmosferă în maşină, trebuie să ştii pe unde te duci, trebuie să ai experienţa unor curse şi să ştii cum evoluează. De obicei la volan e un tânăr mai năzbâtios şi nu reuşeşte să-şi atingă obiectivele. După o vârstă, la 50 de ani, nu mai pot să îmi doresc să fiu un mare pilot, dar ca un <<gentlemen driver>> pot să mă duc la curse de coastă, să mai îmi descarc puţin adrenalina”, explică Marius Păunescu.
Întrebări şi răspunsuri
Este solicitant să fii şi medic pe ambulanţă şi pilot de raliuri?
M-am învăţat cu stresul cu adrenalina, sunt o persoană dinamică.
Câştigaţi bani din automobilism?
Nu, este cel mai scump sport, cel mai scump hobby. Dacă aş avea o afacere să ma susţină, probabil aş sta numai la volan, dar nu ai cum.
Profil
Născut: 11 mai 1958, comuna Cervenia
Studii: Facultatea de Medicină „Carol Davila” din Bucureşti
Profesie: medic de medicină generală
Familie: căsătorit, are două fete
Ce îi place
Îmi place viteza, automobilismul şi sportul în general. Îmi place şi să citesc de la beletristică, până la istoria religiilor.
Ce nu îi place
Nu îmi place frigul. Nu îmi place omul toxic, care încearcă să te domine. Nu îmi place nici lipsa de educaţie.