Vânzarea de fani pe Facebook, o nouă oportunitate de afaceri pentru români
0
Reţelele sociale sunt, pentru cei mai mulţi dintre noi, un mijloc de a interacţiona cu diverse persoane, de a păstra legătura cu aceia pe care îi cunoşteam deja şi au chiar potenţialul unor site-uri de matrimoniale. Pentru unii, însă, Facebook reprezintă o afacere.
Marile companii profită de pe urma numărului de fani de pe Facebook. Un “Like” la o pagină echivalează cu un abonament la fluxul de noutăţi al companiei, iar mai mulţi fani înseamnă, desigur, mai mulţi potenţiali clienţi. Nu este aşadar de mirare faptul că au apărut anunţuri prin care diverşi indivizi îşi oferă serviciile în acest sens.
“Îmbogăţeşte-ţi afacerea cu mii de fani Facebook reali, de cea mai bună calitate. Profită de această oportunitate incredibilă de a creşte credibilitatea afacerii tale şi obţine sute de noi clienţi”, astfel sună un anunţ care promovează acest gen de servicii.
Preţurile variază şi se pare că există, potrivit anunţului menţionat, o ierarhie a fanilor, din punct de vedere calitativ. De pildă, există mai multe oferte, iar preţul creşte direct proporţional cu numărul de fani : 1.000 de “Like”-uri costă 15 euro, iar 5.000 pot ajunge la 65 de euro.
“Aduc până la 600 de like-uri pe zi. Comanda maximă este de 5.000 de like-uri”, se arată în anunţul care menţionează, de asemenea, că fanii sunt : “100% reali, 99% români şi 70% de sex masculin”, iar autorul anunţului oferă şi un portofoliu care include paginile de Facebook pentru care a adus fani.
Pe Okazii, autorii anunţurilor vând pagini pentru firme care au deja un anumit număr de fani, desigur, fără factură.
“Doriţi să începeţi promovarea afacerii dumneavoastră pe Facebook? Folosind serviciul oferit în acest anunţ puteţi sări peste această etapă anevoioasă şi porni în mediul de socializare online direct cu 3.000, 4.000 sau 5.000 de fani la pagina dumneavoastră de companie”.
Condiţiile în care se efectuează plata sunt specificate în detaliu: “Plata nu se efectuează decât după ce pagina este setată după specificaţiile dumneavoastră, întâlnirea trebuind să aibă loc undeva unde avem acces la un calculator cu internet. Drepturile de administrare a paginii pot fi transferate oricărui cont de Facebook deţinut de dumneavoastră”, se mai arată în acelaşi anunţ.
La fel ca în oricare altă branşă, există şi aici unii care vând mai mult decât ceilalţi. Un exemplu este Vali Dragomir care povesteşte, pe blogul său personal, că a colaborat în acest sens cu “foarte mulţi artişti (atât români, cât şi străini), politicieni, magazine online, bloggeri”.
Un altul estimează “valoarea” fiecărui astfel de fan de pe Facebook şi susţine că “experţii”, fără a nominaliza o sursă, “ ştiu că valoarea fiecărui fan de pe Facebook este de 136,38 de dolari pe an”. Există, potrivit autorului acestui anunţ, o serie de beneficii în a “cumpăra” fani, beneficii care ţin de credibilitate, de valoarea companiei în sine sau de obţinerea de noi parteneri.
În 2009, o companie care se ocupa de vânzarea de fani a intrat în atenţia celor de la Facebook, deoarece viola termenii şi condiţiile reţelei de socializare. În formularea celor de la Facebook, compania “violează drepturile trimiţând mesaje nesolicitate (n.r.: spam)” şi, deşi utilizatorii nu pot profita de pe urma propriului cont, nu este clar dacă o a treia parte implicată are acest drept.