Un avion cu 170 de pasageri care zbura spre Antalya a revenit la sol pe Aeroportul Sibiu, la scurt timp după decolare. Ce s-a întâmplat

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un avion operat de compania Corendon, care zbura de la Sibiu spre Antalya, a fost întors din drum luni, 30 iunie, la scurt timp după decolare, din cauza unei probleme tehnice. 

Aeronava a aterizat în siguranță pe Aeroportul Internațional Sibiu Foto: Shutterstock
Aeronava a aterizat în siguranță pe Aeroportul Internațional Sibiu Foto: Shutterstock

Aeronava, la bordul căreia se aflau 170 de pasageri, a aterizat în siguranță pe Aeroportul Internațional Sibiu (AIS). Pasagerii au rămas în avion și au primit apă și alimente, în așteptarea reluării călătoriei.

Zborul cu destinația Antalya operat de compania Corendon Airlines a decolat, luni, la ora 11:05, de pe aeroportul din Sibiu, însă, din motive tehnice, echipajul a decis revenirea la sol, a anunțat purtătoarea de cuvânt a AIS, Alexandra Păcur, citată de Agerpres. Aeronava a aterizat în siguranță după mai puțin de o oră, la ora 11:51.

Din informațiile deținute, zborul va fi reluat în scurt timp, iar pasagerii își vor continua călătoria spre Antalya în condiții de siguranță”, au transmis reprezentanții Aeroportului Internațional Sibiu.

Schimbări pentru pasageri și companiile aeriene low-cost

Au fost adoptate, în luna iunie, noi reguli de Comisia Europeană pentru Transport (Tran) a Parlamentului European privind bagajele de mână în avion. Pasagerii vor avea dreptul să aducă gratuit la bord două tipuri de bagaje. Este vorba de un obiect personal de dimensiuni reduse (maxim 40x30x15 cm) și un bagaj de mână mic, cu dimensiunea totală de maximum 100 cm (lungime + lățime + înălțime) și greutate de până la 7 kg.

Măsura vine în contextul în care mai multe companii aeriene, în special cele low-cost, au redus în ultimii ani dimensiunile și greutatea bagajelor permise gratuit la bord, stârnind nemulțumirea călătorilor.

Pe lângă reglementarea bagajelor, propunerea Comisiei de Transport aduce și alte schimbări importante pentru pasagerii din UE:

- Transparență totală a prețului biletului: agențiile și intermediarii vor fi obligați să afișeze prețul complet, inclusiv comisioanele.

- Formular unic de rambursare: în cazul modificării zborului, pasagerii vor primi un formular precompletat în maximum 48 de ore.

- Clarificarea excepțiilor de la compensații: lista va include situații precum dezastre naturale, războaie sau condiții meteorologice extreme, dar nu și grevele interne ale personalului companiilor aeriene, care vor continua să fie considerate responsabilitatea operatorului.

- Protecție specială pentru copii și persoane cu dizabilități: copiii sub 12 ani vor fi plasați automat lângă părinți, fără costuri suplimentare, iar însoțitorii persoanelor cu mobilitate redusă vor călători gratuit.

Propunerea a fost votată cu o largă majoritate: 38 pentru, 2 împotrivă și 2 abțineri. Urmează acum negocieri cu Consiliul UE, care trebuie să aprobe forma finală a regulamentului înainte de intrarea sa în vigoare.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite