Recrutarea pe baza recomandărilor, o tendinţă în creştere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Recrutările pe bază de recomandări, în creştere FOTO Adevărul
Recrutările pe bază de recomandări, în creştere FOTO Adevărul

Tot mai multe companii preferă să facă angajări pe baza recomandărilor, tendinţă care se întâlneşte atât în rândul companiilor mar cât şi în rândul celor mici şi mijlocii. Aşa arată cel mai recent studiu făcut de site-ul de recrutare Bestjobs.ro.

Potrivit sursei citate, 55,83% din reprezentanţii a 1.000 de companii spun că folosesc în mod activ recrutarea pe bază de referinţe. 

Angajatorii care se declară mulţumiţi sau foarte multumiţi de rezultatele acestui tip de recrutare caută în principal candidaţi pentru poziţii de vânzări (19,74%), producţie (15,02%), software (14,59%), servicii (8,58%), servicii clienţi (7,30%), resurse umane (5,15%) sau inginerie (4,29%). Urmează apoi cei care recrutează pentru poziţii de logistică (4,29), financiar/contabil (3,86%) şi marketing (3,86%), se arată într-un comunicat de presă. 

Cele mai eficiente metode de recrutare 

În ceea ce priveşte cele mai eficiente metode de a găsi candidaţi, specialiştii în recrutare arată totuşi că apelează în proporţie de peste 45% la site-urile de profil, recomandările fiind abia a doua opţiune pe care o iau în calcul. Mai mult de 10% din recrutori dau curs aplicărilor directe, peste 6% apelează la reţelele sociale, 5% la agenţiile de recrutare şi 3% preferă alte modalităţi prin care să îşi găsească angajaţii. 

În ceea ce priveşte particularităţile în funcţie de mărimea companiei, conform sondajului derulat, companiile mici (1-50 angajaţi) recrutează eficient bazându-se pe recomandările interne sau externe, chiar dacă nu au o procedură bine definită pentru acest proces.  

Recrutarea bazată pe recomandări se află şi în topul companiilor medii sau mari (>50 angajaţi), imediat după site-urile de recrutare. Acestea, spre deosebire de companiile mici, au implementat un program pentru acest tip de recrutare şi o sumă fixă definită pentru orice angajare.

Tactici de motivare a angajaţilor

Pe un loc îndepărtat se găsesc tacticile de motivare a angajaţilor actuali, employer branding-ul, agenţiile de recrutare sau evenimentele (offline) de carieră,  angajatorii alegând să investească mai puţin în direcţiile acestea, conform sondajului BestJobs. 

„Majoritatea companiilor (76,2%), indiferent de mărime, folosesc banii ca remuneraţie în cazul recrutării bazate pe recomandări, urmate de cele care aleg alte tipuri de stimulente (23,8%): produse, abonamente la diferite servicii, tichete de masă, excursii, bonusuri”, se arată în comunicat. 

Majoritatea angajatorilor (56,7%) plătesc acum între 100-300 euro, 31,3% plătesc diferenţiat în funcţie de profilul candidatului dorit, iar 8,5% plătesc între 300-500 euro pentru o recomandare ce se dovedeşte a fi potrivită. Sunt companii care alocă şi peste 500/1000 euro/referinţă dacă atragerea candidaţiilor potriviţi pentru postul disponibil se dovedeşte a fi o provocare. Vorbim aici în special de poziţiile Senior sau cele Executive.

60% dintre angajatorii respondenţi spun că banii ajung la persoana care a făcut recomandarea după ce persoana angajată îşi încheie cu succes perioada de probă, în timp ce 20% apelează la diverse alte metode: jumătate din sumă la angajarea persoanei recomandate, jumătate după ce candidatul îşi încheie cu succes perioada de probă; după 6 luni de la angajare; fracţionat: la o lună, 3 şi 6 luni. 

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite