Preţuri piperate pentru revizia maşinilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Orădenii se plâng de preţurile mari practicate de reprezentanţele auto. Preţul mare perceput de service-uri pentru revizii este un mijloc prin care reprezentanţele auto fac profit şi după vânzarea maşinilor noi.

După ce au dat o căruţă de bani pentru o maşină, orădenii se plâng de preţurile piperate percepute pentru reviziile periodice în service-urile autorizate din Oradea. Ba mai mult, serviciile de care au beneficiat au lăsat mult de dorit. Însă din lipsa alternativelor şi în dorinţa de a-şi păstra garanţia pe maşini proprietarii au plătit.
„Sunt bani aruncaţi pe fereastră. Am plătit prima revizie, iar acum am fost şi la a doua. Degeaba le-am spus celor din service ce probleme am la maşină, că tot nu au fost rezolvate. Am luat maşina aşa cum am dus-o. Nu au făcut nimic altceva decât să îmi ia banii”, spune Teodor Pop, proprietarul unei maşini noi.
În opinia acestuia, nimeni nu s-ar mai duce la service-urile dealerilor dacă nu ar fi obligaţi de garanţie. „Mai am aproximativ 2.000 de kilometri până când trebuie să mă duc la revizie şi mă gândesc de două ori dacă să mă deplasez cu maşina sau nu când am treabă. Îmi drămuiesc kilometrii parcurşi şi, în acelaşi timp, economisesc bani. Şi asta numai de groaza celor din service. Nu mi se pare normal să fiu obligat să mă duc la service-ul lor când sunt şi altele, autorizate, care lucrează poate la fel de bine şi mai ieftin”, spune orădeanul Marian Scorţe.
Dublu la dealeri
Preţurile practicate de service-urile dealerilor din Oradea sunt catalogate de proprietari ca fiind duble faţă de cât se plăteşte în celelalte ateliere auto.
„Un prieten s-a dus cu maşina la service-ul dealerului cu parbrizul spart. I-au cerut peste 800 de lei pentru piesă şi manoperă şi l-au programat după trei săptămâni. S-a dus apoi la alt service, în oraş, a rezolvat cu 350 de lei şi i-au schimbat parbrizul într-o jumătate de oră“, susţine Marian Scorţe.
Dealerii
Reprezentanţii dealerilor locali spun că reviziile periodice şi garanţia oferită pentru maşinile noi ar avea avantaje care suplinesc din plin diferenţa între preţurile piperate la service-urile autorizate şi cele de la alte atelierele de reparaţii auto din oraş. Ei argumentează că piesele de schimb întrebuinţate în service-urile lor sunt originale şi beneficiază de garanţia constructorilor. În plus, preţul crescut al reviziei făcute în service-urile autorizate este dat şi de faptul că acestea sunt dotate cu ultimele echipamente în domeniu.
„La prima revizie nu ne mulţumim să facem doar schimbul de ulei şi filtrele, ci se verifică toate sistemele maşinii, de la bară la bară. Se preîntâmpină problemele care ar putea apărea, lucru ce nu se face într-un service particular. Se scutesc astfel mai mulţi bani decât în cazul în care verificările nu s-ar face“, este de părere Ioan Buşu, reprezentantul unui service autorizat din Oradea.
Contestat şi de magazinele de piese
Şi administratorii magazinelor de piese din Oradea consideră diferenţa de preţ a pieselor de schimb injustă. „Şi piesele comercializate de noi sunt garantate, manopera este garantată dacă înlocuirea se face de un mecanic şi nu de posesorul maşinii. Dealerii auto ştiu asta foarte bine, dar preferă să le spună clienţilor că doar piesele lor sunt cele originale. Nu e o practică corectă”, spune Aurel Maghiar, proprietarul unui magazin de piese auto.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite