O tonă de produse alimentare din supermarketuri au fost găsite improprii consumului uman de inspectorii ANPC
0
Peste 400 de sancţiuni contravenţionale au fost aplicate în hipermarketuri, supermarketuri şi în marile reţele de magazine pentru încălcarea prevederilor privind protecţia consumatorilor în perioada 4-8 noiembrie.
Peste 500 operatori economici au fost controlaţi în cadrul unei acţiuni la nivel naţional a Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
La 424 dintre aceştia au fost constatate deficienţe. De asemenea, a fost verificată o cantitate de circa 460 tone de produse alimentare, dintre care peste 15 tone nu se încadrau în prevederile legale privind protecţia consumatorilor.
Printre măsurile dispuse de ANPC s-au numărat: oprirea definitivă şi retragerea de la comercializare a circa o tonă de produse alimentare, în valoare de 14.000 lei, produse improprii consumului uman, oprirea temporară de la comercializare a peste 10 tone de produse alimentare, în valoare de 83.000 lei până la remedierea neconformităţilor constatate şi aplicarea a 402 sancţiuni contravenţionale, dintre care 268 de amenzi contravenţionale, în valoare de 1.300.600 lei şi 134 de avertismente pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor.
Sfaturi pentru consumatori
- Când cumpăraţi produse alimentare, acordaţi o atenţie deosebită modului de prezentare a ambalajului; în cazul în care este bombat sau prezintă deformări înseamnă că produsul nu mai prezintă deplină siguranţă pentru consumator;
- Acordaţi atenţie deosebită condiţiilor de depozitare atât în magazinul de desfacere, cât şi la domiciu;
- Solicitaţi vânzătorului, în cazul în care magazinul nu are asigurat sistemul de autoservire, să vă arate eticheta produsului pentru a analiza compoziţia şi, mai ales, încadrarea în data durabilităţii minimale;
- Nu cumpăraţi produsele pentru care aveţi suspiciuni privind calitatea şi modul de informare prin etichetare;
- Refuzaţi produsele care prezintă data durabilităţii minimale/data limită de consum modificată, depăşită sau ştearsă, ori pe care nu este înscrisă una dinter aceste date;
- La cumpărarea produselor alimentare solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriţi să reclamaţi calitatea/siguranţa unui produs;
- Nu cumpăraţi produse alimentare din locuri neautorizate; comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu vă poate elibera bon de casă cu care să justificaţi tranzacţia comercială şi riscaţi să achiziţionaţi un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea.