Motivul pentru care românii nu cumpără produse eco. Cum arată consumatorul etic în România

0
Publicat:

Prețul mai mare îi împiedică pe români să cumpere produse sustenabile, spune studiul care analizează „Consumatorul Etic din România în 2024”. 

Portretul robot al consumatorului etic din România - Foto Shutterstock
Portretul robot al consumatorului etic din România - Foto Shutterstock

Mai exact, șase din zece români (58%) nu utilizează produse sustenabile pentru că sunt mai scumpe, arată cercetarea realizată de MKOR, denumită „Consumatorul Etic din România în 2024”. 

De altfel, 35% din respondenți au afirmat că nu au  încredere în autenticitatea etichetelor eco, în timp ce 38% dintre cumpărători sunt atenţi la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum, arată studiul. 

Mai mult de jumătate dintre români, 56% , spun că sunt indeciși în a cumpăra produse mai prietenoase cu mediul, în timp ce 6% nu sunt interesați de sustenabilitate și etică. 

Pe de altă parte, patru din zece consumatori indeciși contribuie la protejarea mediului prin acțiuni zilnice și au potențial de a deveni consumatori etici prin campanii de educare și programe de încurajare a protecției mediului. 

Românii evită produsele eco și din cauza neîncrederii în declarațiile de sustenabilitate ale companiilor, lipsei de informații despre impactul și originea produselor, lipsei de timp pentru a căuta alternative sustenabile. 

Portretul consumatorului etic român : Mamele milleniale, de la oraș 

Cercetarea surprinde portretul-robot al consumatorului etic din România, în 2024. Femeile care fac parte din generaţia Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori şi venituri medii sau mici sunt reprezentantele acestui tip de consumator, potrivit studiului. 

Consumatorul Etic este o persoană care ia decizii de cumpărare în funcție de impactul lor social, ecologic și moral. Acest tip de consumator este conștient de efectele pe care achizițiile sale le pot avea asupra mediului înconjurător. Consumatorul Etic caută să susțină produse și servicii care respectă standarde ridicate de sustenabilitate, justiție socială și etică în afaceri. Prin alegerile sale de cumpărare și consum, Consumatorul Etic își exprimă preocuparea pentru bunăstarea globală și își asumă responsabilitatea de a contribui la un mod de viață mai echitabil și durabil.”, spune Cori Cimpoca, Fondatoarea MKOR. 

Consumatorii de acest fel sunt atenți la ce mănâncă și cumpără, dar și la ce mijloace de transport folosesc sau la cum își gestionează resursele. 

O veste bună este că 70% dintre cei intervievaţi declară că evită risipa de alimente. Iar peste 40% dintre respondenţi sunt interesaţi de beneficiile pentru sănătate şi starea de bine atunci când achiziţionează produse şi servicii, în timp ce 39% sunt atenţi la aspecte legate de sustenabilitate şi responsabilitate faţă de mediu. De altfel, 45% dintre consumatorii etici cumpără mai puţine haine şi evită consumul excesiv de fashion.  

Alimentele, cosmeticele și produsele de îngrijire personală, cafeaua și băuturile sunt cele mai căutate categorii de produse sustenabile. 

O mie de persoane, reprezentative la nivel național după gen, vârstă și distribuție geografică au participat la studiul realizat în luna noiembrie a anului 2023. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite