Explicațiile Wizz Air privind aterizarea de urgență pe Aeroportul Otopeni
0Wizz Air a explicat de ce avionul W4 3212, cu 228 de pasageri, a aterizat de urgență duminică pe Aeroportul Otopeni.
„În timpul zborului Wizz Air W4 3212 operat de la Billund către București în 20 octombrie, echipajul de zbor a raportat o problemă cu unul dintre cele trei sisteme hidraulice înainte de aterizare și a efectuat deschiderea alternativă a trenului de aterizare conform procedurii standard. De asemenea, în conformitate cu procedura, o echipă de urgență aștepta aeronava la sol. Aeronava a aterizat în siguranță și este în prezent supusă unei verificări. Echipajele Wizz Air efectuează periodic sesiuni de pregătire riguroase pentru toate scenariile posibile. Siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavelor noastre este prioritatea noastră principală.”, au declarat reprezentanții companiei aeriene.
Aeronava avea la bord 228 de pasageri şi nouă membri ai echipajului şi efectua cursa Billund-Bucureşti. Era programat pentru a ateriza duminică, 20 octombrie, la ora 13:00.
„La 12:43 a declarat urgenţă în zbor. Echipajul a solicitat aterizare de urgenţă din cauza unei posibile probleme tehnice. Imediat pe aeroport s-a format dispozitivul de urgenţă, care a aşteptat aterizarea aeronavei în vederea unei eventuale intervenţii. Din fericire, aeronava a aterizat în siguranţă la 12:46", a declarat purtătorul de cuvânt al CNAB, Teo Postelnicu pentru Agerpres.
În această situație, traficul aerian pe aeroport s-a desfăşurat în condiţii normale, fără a fi afectat de aterizarea de urgenţă, potrivit sursei citate.
Recent, Wizz Air a deschis oficial cel mai nou centru de pregătire a piloților pe Aeroportul Fiumicino din Roma, Italia. Această unitate ultramodernă va fi al doilea centru de pregătire al Wizz Air, după succesul primului său centru din Budapesta. Unitatea este pregătită să ofere instruire periodică pentru mai mult de 4.800 de piloți în fiecare an
Wizz Air operează o flotă de 224 de aeronave Airbus A320 și A321.