Doctorul şi Cavalerul sunt aşii motoarelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Doctorul şi Cavalerul sunt aşii  motoarelor
Doctorul şi Cavalerul sunt aşii motoarelor

Valentino Rossi are nouă titluri mondiale la motociclism. Sebastien Loeb a câştigat şase titluri mondiale consecutive la raliuri. Şi dominaţia lor ar putea continua! Cei doi se vor întâlni direct anul viitor când Rossi va pilota în Raliul Mexicului, dar nu este exclus nici un duel în Formula 1, în 2011.

Doctorul

La doar o zi după ce îşi adjudeca matematic titlul din 2008, Valentino Rossi era din nou pe pistă pentru teste, pregătind sezonul 2009. Ştia că orice kilometru în plus va conta enorm pentru a putea domina din nou Moto GP-ul. Acum, la mai bine de un an, Rossi are din nou titlul în buzunar înainte de vreme.

Este rodul unei meticulozităţi duse la extrem cu care „Il Dottore” operează, împreună cu inginerul Jerry Burgess, pe motocicleta Yamaha. Dacă Michael Schumacher, septuplul campion mondial de Formula 1, inspira rigurozitate numai prin simpla sa apariţie, puţini îşi închipuie ce se ascunde în spatele rebelului Rossi.

Dincolo de căştile colorate şi pline de mesaje, dincolo de personalitatea explozivă şi de spiritul plin de viaţă gata oricând pentru o escapadă în Ibiza, Rossi este conştient că pentru a învinge nimic nu trebuie lăsat la voia întâmplării. Iar modul în care a cucerit titlul în acest an fost din nou un exemplu al voinţei sale, o nouă cursă de revenire, la fel cum a fost aproape întreaga sa carieră.

De fiecare dată, primele două titluri mondiale, la 125cc şi la 250cc, au venit după câte un an de acomodare. La fel s-a întâmplat şi cu primul titlu cucerit la clasa 500cc, actuala MotoGP. După ce a reuşit al doilea titlu alături de Honda, nimeni nu îi mai acorda şanse când a trecut la Yamaha. Răspunsul: alte trei titluri mondiale consecutive. Au urmat din nou doi ani cu probleme urmaţi de o altă revenire în forţă – titlurile opt şi nouă.

Rossi a ştiut de fiecare dată să se adapteze, fiind una dintre principalele sale calităţi, remarcată şi de adversarii săi. Şi aşa cum spune şi prin intermediul tricoului pe care l-a purtat pe podiumul de la Sepang, este „o găină bătrână care face supa bună” şi care a mai făcut un ou, al nouălea.

image


Yamaha îl vrea pe viaţă

La 30 de ani Rossi pare capabil să domine în continuare MotoGP-ul iar Yamaha vrea să-l pună sub contract pe viaţă, urmând ca la încetarea carierei de rider, Rossi să devină ambasador al mărcii. Italianul are contract cu producătorul japonez până la finele anului 2010, însă au existat deja speculaţii privind o posibilă mutare la Ducati din 2011. Aflat mereu în căutare de noi provocări, Rossi nu exclude o trecere pe patru roţi, însă a garantat că acest lucru nu se va întâmpla în sezonul următor. El va lua totuşi startul în cel de-al treilea raliu din carieră, în Mexic, acolo unde se va întâlni cu Sebastian Loeb, cel care şi-a adjudecat al şaselea titlu consecutiv în Campionatul Mondial. 

Cavalerul

Dacă povestea lui Rossi impresionează prin capacitatea de revenire, cea a lui Sebastien Loeb iese în evidenţă printr-o constanţă matematică.

Din 2004 nimeni nu i-a mai smuls titlul mondial celui care a primit Legiunea de Onoare cu titlul de Cavaler. Ultimul trofeu, cel cucerit în acest an în Raliul Marii Britanii, a fost şi cel mai dulce, potrivit declaraţiilor francezului, datorită duelului aprins pe care la avut cu Mikko Hirvonen până aproape de final.

În anii precedenţi, cu excepţia trofeului din 2007, Loeb a dominat competiţia la fel cu domina Michael Schumacher în Formula 1 în anii de glorie. Dacă în 2003 a pierdut titlul mondial la doar un punct în faţa lui Peter Solberg, cavalerul francez a erupt apoi şi în 2004 a încheiat la 36 de puncte în faţa rivalului său. În 2005 a devenit primul pilot care a câştigat şase raliuri consecutive, iar diferenţa faţă de locul doi a fost de 56 de puncte.

Cafea în loc de şampanie, în 2006

În 2006 nu a concurat în ultimele două raliuri, din cauza unei accidentări, dar avansul foarte mare pe care îl luase în clasamentul general avea să se dovedească suficient.

Vestea cea bună a venit din Australia acolo unde Marcus Gronholm nu a reuşit o clasare mai bună de locul trei şi i-a permis lui Loeb să sărbătorească titlul într-un mod inedit, datorită diferenţei de fus orar. Aflat la reşedinţa sa din Elveţia, francezul a primit vestea că e campion mondial chiar pe când îşi savura cafeaua de dimineaţă fiind primul titlu sărbătorit fără tradiţionala şampanie.

A urmat în 2007 o dispută mai echilibrată cu Gronholm, decisă în Raliul Marii Britanii, apoi în 2008 un nou sezon în care a dominat, devenind primul pilot cu cinci titluri mondiale încă din penultima etapă a sezonului, Raliul Japoniei. Finalul sezonului 2009 a fost dramatic.

Hirvonen conducea la un punct înainte de Raliul Marii Britanii. Loeb s-a năpustit la atac încă din primele probe speciale, însă nu a fost sigur de victorie până în penultima, atunci când lui Hirvonen i-a zburat capota de la motor. „A fost o presiune atât de mare până la finalul raliului”, a spus Loeb. „Nu este uşor să compari un titlu cu celelalte, dar clar acesta este cel mai dulce, din cauza duelului pe care l-am purtat pentru a câştiga”, a explicat campionul mondial.

Doctorul sau Cavalerul, cine e mai bun?

E greu să compari valoarea a doi sportivi atunci când competiţiile sunt atât de diferite. Constanţa lui Loeb sau exuberanţa lui Rossi pot fi cu greu ierarhizate. Fostul pilot de Formula 1 David Couldhard îl considera pe Sebastien Loeb cel mai bun pilot din motorsport, având în vedere complexitatea probelor unui raliu, unde te întâlneşti cu diverse suprafeţe, de la asfalt la macadam.

Dincolo de speculaţii, un duel direct între cei doi ar fi spectaculos. Unul este cert, pe terenul lui Loeb însă, în Raliul Mexicului. Echitabilă ar fi o întâlnire pe o pistă de Formula 1, ceea ce nu este exclus. Loeb, după numeroase teste, a fost foarte aproape de a concura la Abu Dhabi, FIA refuzându-i însă superlicenţa necesară piloţilor de Formula 1. Rossi a testat şi el de mai multe ori bolizi F1 şi ar putea trece pe patru roţi din 2011. 

Valentino Rossi

image


Data naşterii: 16 februarie 1979
Locul naşterii: Urbino, Italia
Echipa actuală: Fiat Yamaha
Număr: 46

Palmares:

Titluri mondiale: 9

125cc – 1997
250cc – 1999
500cc – 2001

MotoGP – 2002, 2003, 2004, 2005, 2008, 2009

Curse – 226
Victorii – 103
Podiumuri – 163
Pole position – 58
Puncte - 4006

Rossi deţine mai multe recorduri la clasa regină printre care: cele mai multe victorii (77), cele mai multe podiumuri (127), cele mai multe puncte obţinute într-un sezon (373).

Sebastien Loeb

image



Data naşterii: 26 februarie 1974
Locul naşterii: Haguenau, Franţa
Echipa actuală: Citroën
Număr: 1

Palmares:

Titluri mondiale: 7

Junior WRC – 2001
WRC – 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009
Victorii – 54
Podiumuri – 82
Victorii de etapă – 647
Puncte – 783
Cursa Campionilor – 3 victorii
24 de ore la LeMans – locul 2 în 2006

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite