Dan Ioan Popescu porneste razboiul impotriva carburantilor de proasta calitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Economiei si Comertului, Dan Ioan Popescu, a hotarat reglementarea stricta a importurilor de produse petroliere, declarand astfel un razboi fara precedent grupurilor de interese care

Ministrul Economiei si Comertului, Dan Ioan Popescu, a hotarat reglementarea stricta a importurilor de produse petroliere, declarand astfel un razboi fara precedent grupurilor de interese care actioneaza pe piata neagra a combustibililor. Ordonanta 30/2003, privind combaterea contrabandei cu produse petroliere si a comercializarii carburantilor contrafacuti, a reprezentant prima lovitura data pietei negre a petrolului din Romania. Initiatorul proiectului, ministrul Dan Ioan Popescu, a anuntat inca de la inceputul acestui an declansarea unei campanii dure impotriva contrabandistilor cu produse petroliere. Principalul motiv al acestei campanii il reprezenta necesitatea de a crea un "mediu economic curat" pe piata de profil, atractiv pentru marii investitori straini, care, nu de putine ori, s-au plans de efectele negative ale economiei subterane. Ministrul a afirmat ca va fi "o batalie dura", fiind constient ca "aceste masuri vor deranja foarte mult unele grupuri de interese, care in prezent profita din plin de vidul legislativ din domeniu". Dupa intrarea in vigoare a Ordonantei 30, care a condus deja la o imbunatatire simtitoare a colectarii accizelor, ministrul Dan Ioan Popescu revine cu un nou proiect legislativ destinat combaterii importului de motorina de proasta calitate. Intentiile ministrului au starnit un nou val de nemultumiri in randul celor care se simt "cu musca pe caciula". Zona cea mai afectata este cea a importurilor de pe piata estica, de unde provine o mare parte a motorinei contrafacute. Miza este uriasa. Nu este vorba de cateva canistre trecute peste frontiera in portbagajul automobilului, ci de garnituri intregi de tren, reprezentand sute de mii de tone de combustibil. In aceste conditii, unii importatori vor pierde sumele uriase rezultate din comertul cu motorina de calitate indoielnica. "Importatorii de buna credinta nu au nici un motiv sa fie ingrijorati de introducerea acestor norme. Dimpotriva, scopul nostru este tocmai de a-i proteja pe importatorii si producatorii seriosi, care ofera motorina la standardele existente in Uniunea Europeana. Vrem sa asiguram motorina curata pentru consumatorii finali din Romania", a subliniat ministrul, referindu-se la numeroasele probleme ale transportatorilor, care utilizeaza acest tip de carburanti.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite