Cum evităm producerea unui accident când afară este polei. Expert în conducere defensivă: „Singurul lucru care te poate salva este anticiparea” |

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Cea mai periculoasă perioadă pentru un şoferi este cea când pe asfalt se formează poleiul. Este extrem de important pentru un şofer să ştie cum să identifice porţiunile de carosabil cu polei, pentru că singurul lucru care ne poate salva de este anticiparea, este de părere Titi Aur, expert în conducere defensivă.

„Pe polei ai o aderenţă de 10%, 15% faţă de 100% cât ar trebui să ai aderenţa normală, ceea ce înseamnă că nu mai contează viteza de reacţie. Singurul lucru care te poate salva este anticiparea, adică că s-ar putea să se întâmple, să reduci din timp, să te gândeşti, să testezi din când în când aderenţa”, a explicat Titi Aur într-un interviu pentru Digi 24.

Expertul atrage atenţia că este extrem de important pentru un şofer să ştie cum să identifice porţiunile de carosabil cu polei.

„Cu cât e mai frig afară, avem aderenţă mai bună, cu cât e mai cald afară, avem aderenţă mai puţin bună. Vorbim de căldură relativă, deci vorbim în jur de 0 grade. Dacă ştim aceste lucruri, să avem maşina bine echipată, să ştim că trecerea de pe zăpada bătută, pe gheaţă sau polei înseamnă diferenţă foarte mare de aderenţă. Dacă ştim să urmărim gheaţa neagră, adică poleiul. Ce înseamnă asta - merg pe o şosea care e doar umedă sau are asfaltul negru sau are doar un strat mic de apă, e doar culoarea asfaltului şi în orice moment poate să apară poleiul”,  a mai precizat Titi Aur.

Recomandările poliţiştilor pentru şoferi:

Având în vedere prognoza Administraţiei Naţionale de Meteorologie, iminenţa producerii de polei şi a căderilor de zăpadă ce sunt anunţate pentru perioada imediat următoare, poliţiştii au făcut o serie de recomandări oentru şoferi:

  • Înainte de a pleca la drum, informaţi-vă temeinic despre condiţiile meteo şi starea drumurilor,
  • Adaptaţi permanent viteza la condiţiile de drum (carosabil acoperit cu zăpadă, gheată sau polei);
  • Circulaţi cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara lor când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă. Conform prevederilor legale în domeniu reprezintă obligaţie a conducătorului de vehicul.
  • Folosiţi corespunzător sistemul de iluminare-semnalizare, cât şi cel de climatizare si dezaburire, pentru a vedea si a putea fi văzuţi in trafic. Reamintim că legislaţia rutieră prevede obligativitatea folosirii luminilor de întâlnire, în afara localităţilor şi în timpul zilei;
  • Păstraţi în mers o distanţă suficientă pentru a putea opri in condiţii de siguranţa atunci când condiţiile de deplasare sunt nefavorabile;
  • Echipaţi autovehiculul cu pneuri corespunzătoare; Verificaţi periodic acumulatorul acestuia;
  • Nu bruscaţi comenzile si folosiţi cu preponderenta frâna de motor;
  • În zilele cu ploi, lapoviţă sau ninsoare, acţionaţi din timp ştergătoarele de parbriz;
  • Operatorii de transport ce deţin autovehicule cu masă mai mare de 3,5 tone, au obligaţia legala, de a monta pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate, pe perioadele si pe drumurile stabilite.

„Nu în ultimul rând, rugăm conducatorii auto începatori să evite, pe cât posibil, conducera autovehiculului în condiţii de drum alunecos, pe timp de noapte sau pe distante mari, dată fiind experinta redusă şi riscul implicarii în evenimente rutiere nedorite. De asemenea, le reamintim că, dacă au mai puţin de un an de practică, viteza maximă admisă în afara localităţilor este cu 20 km/h mai mică”, mai atrag atenţia poliţiştii.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite