Articol publicitar

Alexandru Popescu, Director General Philips pentru S-E Europei: „Evoluţia tehnologiilor avansate permite un control mai bun asupra sănătăţii”

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Abordarea holistică în domeniul sănătăţii a început la nivel global odată cu înţelegerea unor tendinţe cu impact semnificativ asupra modului în care ne raportăm la sănătate, atât la nivel individual, cât şi la nivel de sistem”, a declarat Alexandru Popescu, Director General Philips pentru Sud-Estul Europei.

Adevărul: Unul dintre obiectivele Philips îl reprezintă abordarea holistică a Sănătăţii. Ce paşi au fost făcuţi până în prezent şi în ce punct aţi ajuns cu implementarea acestei strategii?

Alexandru Popescu: „Philips este o companie de tehnologie şi servicii în domeniul sănătăţii. Misiunea noastră este şi a fost dintotdeauna de a îmbunătăţi viaţa oamenilor prin inovaţii relevante, iar soluţiile pe care le oferim acum acoperă o gamă întreagă de nevoi a consumatorilor, a pacienţilor şi furnizorilor de servicii medicale - de la sprijinirea unui stil stil de viaţă sănătos, la facilitarea prevenţiei, la diagnosticarea mai rapidă, la tratarea mai eficientă şi până la recuperarea sau îngrijirea bolilor cronice la domiciliu.

Abordarea holistică în domeniul sănătăţii a început la nivel global odată cu înţelegerea unor tendinţe cu impact semnificativ asupra modului în care ne raportăm la sănătate, atât la nivel individual, cât şi la nivel de sistem. Creşterea nivelului populaţiei şi a speranţei de viaţă, care conduc şi la o creştere a numărului de boli cronice, interesul din ce în ce mai ridicat al oamenilor pentru metode prin care pot beneficia de o calitate mai ridicată a vieţii, precum şi influenţa tehnologiilor digitale în domeniul sănătăţii reprezintă câteva dintre aspectele care au stat la baza strategiei noastre.

Aşadar, am decis să îmbinăm expertiza dobândită în domeniul tehnologiei medicale cu expertiza în  domeniul produsele de larg consum. În acest moment Philips oferă soluţii integrate pentru toate etapele sănătăţii din viaţa unei persoane – un stil de viaţă sănătos, prevenţie, diagnosticare, tratament şi îngrijire la domiciliu  - pe care noi le-am înglobat în conceptul de ”Health Continuum”, ”îngrijire continuă”.

Cât de multă importanţă acordă românii soluţiilor tehnologice în domeniul medical? Cu ce îi sprijină, concret, Philips România în privinţa prevenţiei?

Pentru pacienţi, în general, este important să primească un diagnostic rapid şi corect, să fie monitorizaţi corespunzător pe perioada convalescenţei, precum şi după încheierea tratamentului. De asemenea, este important pentru fiecare dintre noi să avem acces rapid la servicii medicale de înaltă calitate, iar tehnologiile inovatoare Philips sunt o soluţie pentru rezultate foarte bune, atât pentru pacienţi, cât şi pentru partenerii noşsti, furnizori de servicii medicale.

În ceea ce priveşte prevenţia, Philips oferă soluţii care spijină oamenii să aibă grijă de propria stare de sănătate.

Spre exemplu, se cunoaşte faptul că infecţiile din cavitatea bucală sunt în strânsă legătură cu afecţiunile cardiace şi cu multe alte boli grave, iar cu ajutorul tehnologiei noastre sonice de ultimă generaţie şi a acţiunii de curăţare dinamice, periuţele Philips Sonicare asigură o îngrijire de calitate.

De asemenea, deşi devenim mai conştienţi de importanţa calităţii alimentaţiei şi a rolului activităţii fizice pentru starea de sănătate, trebuie să înţelegem şi importanţa caităţii aerului pe care îl respirăm. Organizaţia Mondială a Sănătăţii indică legătura direct dintre poluarea aerului şi boli de inimă sau boli respiratorii acute şi cronice, cum este cazul astmului. În condiţiile în care aerul din încăperi este adesea de 10-30 de ori mai poluat decât aerul din exterior, Philips a dezvoltat o gamă de produse specifice pentru a reduce acest risc asupra sănătăţii noastre şi a familiei noastre. Purificatorul de aer Philips poate fi utilizat pe parcursul întregului an şi este recomandat în mod deosebit primăvara şi vara pentru persoanele care suferă de rinită alergică şi alte alergii legate de aer.

Cât de mari sunt diferenţele între abordările pe care Philips le are în România şi cele pe care le are în alte state europene? În ce măsură nivelul de informare al românilor, despre care se ştie că este scăzut comparativ cu cel al altor europeni, v-a determinat să modificaţi în vreun fel strategiile pe partea de Sănătate ale companiei pe care o conduceţi?
 
Viziunea Philips în domeniul sănătăţii este globală şi este implementată în toate regiunile sau ţările unde suntem activi. Atât în România, cât şi în alte ţări din Europa, atunci când vorbim despre produse şi soluţii care au un impact direct asupra sănătăţii, este relevant să avem o componentă de educaţie.
Românii sunt foarte deschişi la produse şi soluţii inovatoare şi credem că este important să înţelegem modul în care acestea ne pot îmbunătăţi calitatea vieţii.

Statisticile date de instituţii ale statului arată că ţara noastră este deficitară din punct de vedere al aparaturii medicale de top - RMN-uri, CT-uri, angiografe şi altă aparatură de acest tip. Cum intenţionaţi să dezvoltaţi domeniul imagisticii pentru a veni în sprijinul pacienţilor români care nu ajung decât cu mare greutate să facă investigaţii avansate?

Philips este leader la nivel mondial în imagistică medicală prin tehnologiile inovatoare şi, în România, punem la dispoziţia furnizorilor de servicii medicale echipamente de top care sprijină oferirea de investigaţii la standarde ridicate. România înregistrează, într-adevăr, deficienţe în ceea ce priveşte disponibilitatea echipamentelor medicale de top, dar abordarea noastră pentru soluţionarea acestei probleme nu se bazează doar pe achiziţionarea unui număr mai mare de echipamente.

O componentă la fel de importantă în îmbunătăţirea calităţii serviciilor medicale o reprezintă capacitatea personalului medical de a efectua investigaţii utilizând aceste echipamente. De aceea, obiectivul nostru este acela de a propune soluţii inovatoare care utilizează mai eficient baza de aparate existentă sau în curs de achiziţie şi care permit realizarea mai multor investigaţii în acelaşi interval de timp, stabilirea unui diagnostic precis de la prima investigaţie şi utilizarea conectivităţii ca instrument de a accesa servicii medicale în zone neacoperite de către medici.

Consideraţi că tehnologiile avansate ajută la creşterea calităţii serviciilor medicale?

Evoluţia tehnologiilor avansate ne apropie tot mai mult de momentul în care dispozitivele inteligente vor permite accesul instant la istoricul medical al pacientului sau un control mai bun al pacientului asupra propriei sănătăţi prin acces la mai multe informaţii. Ne putem gândi la periuţa de dinţi care ne va da un status la zi al sănătăţii cavităţii bucale şi ne va indica ce măsuri trebuie să luăm, la biberonul care îi va transmite medicului problemele bebeluşului sau la momentul în care medicul va chema pacientul pentru a-i instala un pacemaker deoarece datele obţinute din monitorizarea semnelor vitale şi a stilului de viaţă indică posibilitatea unui infarct în următoarele trei luni.

Aţi menţionat într-un interviu recent că dacă v-aţi propune să creaţi diverse soluţii pentru spitale, aţi implica toţi actorii - de la medici, la administratori de spitale şi experţi. Lucraţi, în acest moment, la vreo astfel de soluţie? În ce ar consta ea şi cum ar veni în sprijinul unităţilor sanitar şi, implicit, în cel al pacientului român?

Viziunea Philips în domeniul sănătăţii este o abordare care, pe de o parte pune oamenii în prim-plan şi îi încurajează să îşi asume un rol activ în gestionarea propriei  sănătăţi, iar pe de altă parte, vine în întâmpinarea partenerilor cu soluţii integrate care reprezintă o combinaţie de hardware, software şi servicii de consultanţă.
Avem numeroase exemple de proiecte de colaborare şi parteneriate dezvoltate împreună cu autorităţi publice, cu spitale publice sau private, cu universităţi şi chiar cu alte companii mari în ţări din Uniunea Europeană sau din Statele Unite. Aceste proiecte au drept scop redefinirea modului în care îngrijirea de calitate este livrată, atât din perspectiva tehnologiei utilizate, cât şi a eficientizării serviciilor medicale.

Un exemplu este colaborarea cu spitalul Georgia Regents din SUA, demarată în iunie 2013. Spitalul se confrunta, ca mulţi alţi furnizori de servicii medicale, cu dificultăţi ce ţineau de costuri, de lipsa resurselor financiare, de îmbătrânirea tehnologiei şi procese mai puţin eficiente. Împreună cu ei, am explorat noi modalităţi de a lucra împreună pentru a contribui la creşterea eficienţei şi rentabilităţii asistenţei medicale şi la îmbunătăţirea îngrijirii a milioane de pacienţi din Georgia şi Carolina de Sud.

Parteneriatul încheiat cu Georgia Regents se desfăşoară pe o perioadă de 15 ani şi este primul parteneriat de tip Managed Services Alliance din SUA. Philips oferă o gamă completă de tehnologii avansate, servicii de consultanţă pentru performanţa operaţională, precum şi planificarea şi livrarea serviciilor de întreţinere cu predeterminarea costurilor lunare pe o perioadă de 15 ani. În primele 18 luni, am obţinut rezultate importante, printre care: transformarea tehnologiei învechite în una de ultimă oră pe mai multe categorii de servicii în doar 12 luni, creşterea volumului de imagini high-teh cu până la 39%, facilitarea unor economii de 7 milioane de dolari pentru achiziţii publice şi, nu în ultimul rând, îmbunătăţirea experienţei pacientului şi a personalului.

Astfel de parteneriate subliniază faptul că ne dorim să fim permanent un catalizator al schimbării şi al inovării, să sprijinim şi în România tranziţia către un sistem de sănătate integrat, care să răspundă rapid nevoilor pacienţilor.  În acest proces de tranziţie, suntem deschişi către consultare şi colaborare în vederea realizării unor proiecte adaptate nevoilor societăţii româneşti şi ale sistemului de sănătate, alături de toate părţile implicate activ - pacienţi, cetăţeni, companii, medici, autorităţi publice.

În ce măsură aceste noi tehnologii pe care le dezvoltă compania dumneavoastră îi ajută pe români să acorde o mai mare importanţă unui stil de viaţă sănătos? În cât timp s-ar vedea aceste efecte?

Philips ajută oamenii să aibă o viaţă mai sănătoasă prin intermediul tuturor produselor oferite sub divizia ”Personal Health”, respectiv produse de îngrijire personală, produse pentru îngrijirea mamei şi a copilului şi produse electrocasnice. Acestea au un impact asupra sănătăţii atât pe termen scurt, cât şi pe termen lung.

Cum ar ajuta accesarea fondurilor europene accelerarea inovaţiei în sistemul de sănătate? Odată accesate şi obţinute, de unde ar trebui să începem astfel încât sistemul să poată deveni, în timp, unul eficient şi cu rezultate reale?

Există mai multe modele de dezvoltare a sistemelor de sănătate, iar pentru România fondurile europene reprezintă o soluţie valoroasă pentru că oferă posibilitatea realizării unor investiţii majore în inovaţie. Inovaţia în sănătate înseamnă inovaţii tehnologice, infrastructură digitală de ultimă generaţie, dezvoltarea resurselor umane cu privire la ultimele tendinţe şi descoperiri şi proiecte de cercetare şi dezvoltare de noi tehnologii ori tratamente.
Fondurile europene asigură medicilor şi pacienţilor acces la soluţii şi produse de ultimă generaţie, dar pentru acestea să producă rezultate la nivel naţional, trebuie integrate într-o matrice a nevoilor sistemului de sănătate.

 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite