Cât de sănătos este să alergi sau să mergi cu bicicleta într-un oraş poluat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Plimbarea cu bicicleta prin oraş este benefică pentru sănătate
Plimbarea cu bicicleta prin oraş este benefică pentru sănătate

Studiile au confirmat şi medicii ne invită să facem cât mai multă mişcare pentru a ne păstra sănătoşi. Cu toate acestea, poluarea din marile oraşe, mai ales, ucide zeci de mii de persoane în fiecare an. În aceste condiţii, care este soluţia?

Reprezentanţii Colegiului Regal al Medicilor din Marea Britanie au declarat că din cauza poluării mor în fiecare an 40.000 de persoane. Este acesta un motiv să nu mai facem mişcare în aer liber? Pentru a găsi răspunsul la această întrebare cercetătorii au analizat informaţii conţinute în studii epidemiologice şi au simulat pe computer modele, punând în balanţă riscurile cu beneficiile activităţii fizice şi poluării aerului, potrivit unui studiu făcut la Cambridge şi citat de bbc.com.

Ei au descoperit că pentru o concentraţie medie de poluare a aerului într-o zonă urbană, punctul de basculare — atunci când riscurile încep să depăşească beneficiile — vine după şapte ore de ciclism sau 16 ore de mers pe jos pe zi. Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), nivelul mediu de poluare a aerului pentru oraşe din întreaga lume este de 22 micrograme pe metru cub.

Studiul a constatat că, într-un număr mic de oraşe foarte poluate, riscurile pentru sănătate ale aerului toxic ar putea începe să depăşească beneficiile activităţii fizice după 30 de minute de ciclism în fiecare zi. Dar numai 1% din oraşele incluse în baza de date a poluării aerului înconjurător a OMS au avut un nivel de poluare suficient de mare pentru ca acest lucru să se întâmple.

„Chiar şi în New Delhi, unul dintre cele mai poluate oraşe din lume — cu niveluri de poluare de 10 ori mai mari decât în Londra — oamenii ar trebui să meargă cu bicicleta mai mult de cinci ore pe săptămână înainte ca riscurile poluării să depăşească beneficiile pentru sănătate“, a declarat dr. Marko Tainio, unul dintre autorii studiului, citat de Agerpres.

„Modelul nostru indică faptul că, în Londra, beneficiile pentru sănătate ale unei plimbări active depăşesc întotdeauna riscurile poluării. Trebuie, totuşi, să reamintim că o mică minoritate de muncitori din cele mai poluate oraşe, cum ar fi mesagerii pe biciclete, pot fi expuşi la niveluri de poluare a aerului suficient de mari pentru a anula beneficiile pentru sănătate ale activităţii fizice“, a adăugat Tainio.

„Acest studiu oferă un sprijin suplimentar pentru investiţii în infrastructură pentru a scoate oamenii din maşinile lor şi a merge pe jos sau pe bicicletă — acţiuni ce pot reduce ele însele nivelurile de poluare şi asigura, în acelaşi timp, efectuarea de activitate fizică“, a adăugat el.

Sănătate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite