Noul Logan a fost camuflat şi scos la plimbare pe şoselele din România. Câteva detalii tehnice FOTO
0Portalul Carscoops a publicat fotografii-spion cu noul Logan camuflat care a fost surprins la plimbare pe şoselele României. Deşi avem de-a face cu o maşină „machiată”, imaginile spun destul de multe lucruri despre noul model al celor de la Dacia.
Maşina are oarecum un look german, iar constructorul francez susţine că, în comparaţie cu modelul actual, calitatea materialelor din care va fi fabricat interiorul va creşte substanţial. Oricum, în imaginile surprinse de Carscoops se poate observa o grilă frontală cu unele inserţii cromate regăsite şi la Duster.
Conform unor surse din piaţă, a treia generaţie de Logan va avea mai multe îmbunătăţiri. Mai întâi, la nivel estetic, maşina pe care o ştiam „în colţuri”, mai ales în prima generaţie, va fi mai fluidă, în special datorită unei linii prelungi ce se termină la portbagaj. În plus, noua versiune va afişa proporţii mai echilibrate şi va fi puţin mai lungă şi, mai ales, mai lată decât cea actuală, fapt care va aduce îmbunătăţiri palpabile ale ţinutei de drum.
Sisteme de siguranţă
La interior, pe consolă, va fi aşezat un ecran tactil mai mare şi mai accesibil privirii şoferului. De aici vor putea fi reglate o serie de funcţii necesare pentru şofat. În plus, comenzile climatizării vor fi asemănătoare celor de pe Duster II. Nu în ultimul rând, Logan ar urma să folosească şi o serie de sisteme de asistenţă precum frânarea automată de urgenţă sau sistemul pentru detectarea unghiului mort.
Constructorul francez a lăsat să se înţeleagă că noul model va fi mai scump cu numai 200-300 de euro în comparaţie cu cel aflat acum în fabricaţie, dar date oficiale în acest sens nu au fost publicate.
Motorizările şi varianta hibrid
Noul Logan foloseşte o varianta mai ieftină a platformei tehnice CMF care poate fi găsită şi pe Renault Clio 5, Nissan Juke sau Captur 2. Maşina va beneficia, iniţial, de două motoare pe benzină. Este vorba de 1.0 SCe de 75 CP şi 1.0 TCe de 100 CP. În plus, va mai fi disponibil şi propulsorul diesel 1.5 dCi de 85 CP.
Mai mult, noul Logan va include o parte din elementele tehnice ale noului Clio, ceea ce înseamnă că, în premieră, poate avea o variantă hibridă pentru că i se va monta sistemul E-Tech regăsit acum la modelul francez. Mai exact, este vorba de un propulsor mild-hybrid cu motor aspirat de 1.6 litri şi 91 de cai putere, care va respecta viitoarele norme de poluare Euro 7 şi care va fi acompaniat de două motoare electrice alimentate de la o baterie de 1.2 kWh. Totuşi, trebuie precizat că o variantă hibrid a noului Logan va fi scoasă pe piaţă cel mai devreme în anul 2023.
Uzura morală
Lansat în 2004, la Paris, Dacia Logan (proiectul X90) a stârnit rapid un oarecum neaşteptat entuziasm, inclusiv în ţările dezvoltate, forţând Renault să-şi ajusteze modelul şi pentru aceste pieţe. După mai bine de 15 ani, succesul brandului Dacia este incontestabil în Europa, cifrele vânzărilor înclinând nu de puţine ori spre plus bilanţul vânzărilor globale ale grupului Renault. În timp, Loganul a „obosit”, un regres evident fiind înregistrat mai ales pe pieţele europene, locul fiindu-i luat de Sandero sau Duster.
Prin urmare, responsabilii Renault au decis că, pentru a putea relua asaltul asupra pieţelor externe, Loganul trebuie regândit ca model.