Instanţele iau măsuri în faţa epidemiei de coronavirus. Curtea de Apel Bucureşti interzice accesul celor care vin din zone de risc

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Instanţele din România iau măsuri în contextul epidemiei de coronavirus Foto Ionuţ Mureşan
Instanţele din România iau măsuri în contextul epidemiei de coronavirus Foto Ionuţ Mureşan

Curtea de Apel Bucureşti a instituit restricţii şi măsuri care să prevină răspândirea coronavirusului şi care se vor aplica începând de marţi, 10 martie, transmite instanţa.

Cele mai importante dintre măsuri, în afară de cele de igienă şi de menţinere a distanţei minime de cel puţin un metru şi jumătate, sunt cele care interzic accesul persoanelor care au călătorit în zone de risc şi care sunt supuse carantinei sau autoizolării.

Atât justiţiabilii cât şi avocaţii trebuie să completeze, ca la vamă, o declaraţie pe propria răspundere în care să spună dacă au călătorit în zonele de risc, dacă au intrat în contact cu persoane suspecte şi dacă prezintă simptomatologia specifică bolii: febră, tuse, dificultăţi respiratorii, dureri musculare.

Lista de măsuri speciale luate de CAB

Strigarea cauzelor şi implicit a justiţiabililor prezenţi pentru şedinţa de judecată să se facă în etape, pe loturi de 2-3 cauze, astfel încât să se evite aglomerarea în sălile de judecată şi să se asigure, în acelaşi timp, publicitatea şedinţelor de judecată.

În timpul şedinţei de judecată, justiţiabilii şi avocaţii să păstreze între ei o distanţă de cel puţin 1 m şi 50 cm prin intermediul jandarmilor responsabili de sala de judecată.

S-a dispus ca în birourile de arhivă şi registratură, accesul publicului să se facă pe rând, grefierii acestor compartimente şi grefierii-şefi secţii urmând a lua măsurile necesare pentru introducerea pe rând a persoanelor în încăperi dar şi pentru păstrarea unei distanţe corespunzătoare între cei aflaţi la uşă, în aşteptare.

S-a dispus ca personalul Compartimentului administrativ, sub coordonarea directă a managerului economic să ia măsurile necesare şi să supravegheze igienizarea de către salariaţii societăţii care asigură curăţenia în incinta Palatului de Justiţie, prin dezinfectarea sălilor de şedinţă şi a Sălii Paşilor, de două ori pe zi, o dată la terminarea programului de activitate şi o dată în timpul şedinţei de judecată, conform programului agreat în prealabil de completul de judecată, în cazul şedinţelor de judecată prelungite. Dezinfectarea se va face cu produse dezinfectante pe bază de alcool şi clor. Aceleaşi măsuri s-au dispus a fi luate şi pentru compartimentele arhivă/registratură la terminarea programului de lucru cu publicul, personalul acestor compartimente urmând a fi dotat în limita fondurilor necesare cu măşti de protecţie şi produse de dezinfectare a mâinilor şi a suprafeţelor.

S-a interzis accesul în incinta Palatului de Justiţie a persoanelor cu privire la care autorităţile competente au dispus măsuri de carantină sau de autoizolare, până la expirarea acestor măsuri. S-a dispus ca persoanele aflate în situaţia de mai sus să înştiinţeze instanţa prin cerere trimisă în scris, prin poştă sau prin mijloacele de comunicare rapidă-fax, poştă electronică, curier, etc.

S-a interzis accesul în incinta Curţii de Apel Bucureşti a persoanelor care au călătorit în zonele de risc, în ultimele două săptămâni sau care, deşi nu au călătorit, suspectează că au intrat în contact în România cu persoane care au călătorit în respectivele zone precum şi a celor care prezintă simptomatologia specifică infectării cu virusul gripal.

În acest sens,s-a dispus ca la intrarea justiţiabililor care se va face în incinta Curţii de Apel printr-un singur punct de acces, cel situat în Splaiul Independenţei, să se pună la dispoziţie chestionare, pe care le vor completa şi prin care vor declara pe proprie răspundere, dacă au călătorit în zonele de risc, dacă au intrat în contact cu persoane suspecte şi dacă prezintă simptomatologia specifică bolii-febră, tuse, dificultăţi respiratorii, dureri musculare.

 În situaţia în care, în urma completării chestionarului, va rezulta că o persoană se află în situaţia de mai sus, prin grija personalului jandarmeriei va fi anunţată de îndată conducerea instanţei pentru luarea măsurilor legale şi pentru înştiinţarea completului de judecată. Asemenea chestionare vor fi completate şi de către avocaţi.

S-a recomandat justiţiabililor şi avocaţilor ca în Sala Paşilor să păstreze o distanţă de cel puţin 1 m şi 50 cm unii faţă de ceilalţi, astfel încât să fie evitat riscul unei eventuale infectări.

S-a adus la cunoştinţa Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, care are în subordine Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă, să nu prezinte la instanţă persoanele aflate sub puterea unei măsuri preventive privative de libertate, dacă aceste persoane sunt aduse din zonele de risc, până când starea de sănătate a acestora nu va fi clarificată, în sensul că nu sunt purtătoare de virus şi nici persoanele care prezintă simptomatologia specifică infectării cu virusul gripal.

S-a recomandat instituţiilor de mai sus, ca la instanţă să fie aduse numai persoanele admise la triajul epidemiologic efectuat în acest sens de medicul penitenciarului.

Măsuri speciale la Instanţa Supremă pe fondul crizei Coronavirusului

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ) ia măsuri de urgenţă în contextul epidemiei cu Coronavirus, potrivit unui ordin publicat marţi pe siteul instituţiei şi semnat de şefa instituţiei, Corina Corbu, aplicabil până pe 3 aprilie, cu posibiliatea prelungirii.

Printre pevederile care vizează direct publicul, respectiv pe oamenii implicaţi în procesele de la Înalta Curte, se numără şi instituirea unor filtre la intrarea în sediul instituţiei.

”În termen de 7 zile de la data emiterii prezentului ordin, preşedinţii secţiilor şi conducătorii de compartimente analizează posibilitatea luării unor măsuri de reducere a interacţiunii directe la nivelul personalului şi a activităţilor de lucru cu publicul, în vederea reducerii riscului de îmbolnăvire, cu menţinerea nivelului activităţii curente la nivelul secţiei/compartimentului. Aceste măsuri pot privi: posibilitatea îndeplinirii unor sarcini de serviciu de la domiciliu, reorganizarea modului de dispunere a mobilierului în sălile de şedinţă, diferenţieri privind programul de lucru în vederea reducerii numărului prezenţei concomitente la locul de muncă, regândirea programului de lucru cu publicul, dispunerea unor măsuri suplimentare de igienizare a spaţiilor de lucru etc.”

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite