Haos pe străzile Capitalei şi fără protestele transportatorilor
0
Marţi a fost una dintre puţinele zile din ultima vreme în care transportatorii nu au protestat pe şoseaua de centură a Capitalei. Cu toate astea, dimineaţă traficul în Bucureşti a fost unul de coşmar. Aproape că nu a existat stradă pe care să se circule fluent, şi nici intersecţie în care autovehiculele să nu se blocheze zeci de minute.
Potrivit reprezentanţilor Poliţiei Rutiere principalele motive ale haosului de marţi dimineaţă au fost unele restricţii de trafic – fie din cauza lucrărilor la carosabil, fie din cauză că pe unele sectoare de drum au fost restricţii pentru a facilita deplasarea coloanelor oficiale, cu ocazia vizitei preşedintelui Franţei la Bucureşti, Francois Hollande.
Restricţii mari de circulaţie
Însă chiar dacă preşedintele francez a părăsit deja România, coşmarul din traficul Capitalei nu va dispărea prea curând, atrag atenţia poliţiştii de la Brigada Rutieră. Şi în următoarele zile va fi aglomerat pe bulevardele principale, dar şi la intrarea în Capitală, în zonele Domneşti, Berceni şi Popeşti-Leordeni. De evitat este şi zona Chitila, din cauza lucrărilor la carosabil. Lucrări au loc şi în alte zone adiacente, cu repercursiuni asupra traficului bucureştean. De exemplu, Compania de Drumuri a început să monteze separatoare de sens din beton pe patru kilometri în oraşul Otopeni (în judeţul Ilfov) cu restricţii parţiale pe banda a treia în ambele sensuri. Lucrările se desfăşoară inclusiv pe timpul nopţii.
Cine blochează circulaţia
Poliţia Rutieră pare depăşită de situaţie şi nu poate face prea multe pentru a-i ajuta pe şoferi. „Traficul a fost îngreunat, într-adevăr. Sunt anumite perioade ale zilei, mai ales intervalul orar 7.30-10.00, când lumea merge la serviciu, este un aflux mare pe bulevardele principale. Să nu uităm şi lucrările care se execută la partea carosabilă. Ne referim la zone importante ale Capitalei, precum Drumul Taberei, Piaţa Sudului, Mihai Bravu, Iuliu Maniu, Lascăr Catargiu, Magheru. Acolo unde sunt lucrări, traficul se aglomerează. Pe de altă parte, programul diferenţiat al celor care pleacă la lucru. A început şi şcoala, foarte mulţi părinţi îşi duc copiii la şcoală cu maşina. O altă cauză a traficului îngreunat este indisciplina participanţilor la trafic. Unii blochează intersecţiile pentru că se grăbesc, nu se respectă regulile de circulaţie. Ţine de civilizaţie“, a explicat, pentru „Adevărul“, comisarul Ovidiu Munteanu, purtătorul de cuvânt al Brigăzii de Poliţie Rutieră Bucureşti.
Ba mai mult, acesta subliniază că municipalitatea ar fi repus în funcţiune aşa-zisele semafoare inteligente. „Semafoarele inteligente funcţionează fără probleme, toată reţeaua este funcţională în acest moment. Unele se mai defectează din cauza lucrărilor, a intemperiilor sau a altor cauze, dar se intervine la timp şi se remediază defecţiunile în câteva ore. Numărul maşinilor este foarte mare. Bucureştiul este tranzitat zilnic de peste 1,5 milioane de autovehicule, iar în Capitală sunt înmatriculate 1,1 milioane de maşini“, a mai spus comisarul Ovidiu Munteanu.
Cum vrea primarul general să rezolve problema traficului
Deşi de-a lungul anilor toţi primarii au promis rezolvarea problemei traficului din Capitală, actualul edil Gabriela Firea are altă viziune: vrea să fluidizeze traficul încurajând bucureştenii să folosească transportul în comun. „Un traseu cu prioritate pentru pietoni şi biciclişti va crea o alternativă viabilă pentru transport. Voi propune configurarea unei reţele integrate de circulaţie pietonală şi pentru biciclete într-o zonă largă a centrului, care să reprezinte nu numai oportunităţi de circulaţie, ci şi spaţii publice de calitate“, declara în campania electorală Gabriela Firea.
Concret, primăriţa propune benzi unice pentru RATB, o reţea viabilă de piste pentru biciclete, extinderea numărului de intersecţii incluse în sistemul de management al traficului din Bucureşti (SMTB) şi o colaborare cu programul global Waze Connected Citizens, care oferă autorităţilor informaţii în timp real cu privire la trafic, gropi, accidente şi ambuteiaje. Sorin Ghica, Mihaela Cojocariu
Sfaturile poliţiştilor
În cazul în care transportatorii decid să organizeze protestul, reprezentanţii Brigăzii Rutiere a Capitalei recomandă şoferilor să ocolească zona centrală, în special Bulevardul Kiseleff, folosind alte rute ocolitoare. Cei care vor ajunge însă în Piaţa Victoriei sunt sfătuiţi să respecte indicaţiile poliţiştilor şi distanţa legală dintre autoturisme pentru a putea preveni incidentele rutiere. De asemenea, şoferii sunt atenţionaţi să nu claxoneze în mod abuziv şi nici să nu blocheze intersecţiile.