Cu cât ne scumpește standardul Euro 7 mașinile
0Standardul Euro 7, noua măsură a UE pentru reducerea emisiilor poluante ale autovehiculelor, va veni cu o creștere abruptă a prețurilor mașinilor, majorarea estimată de producătorii din piață fiind mult mai mare decât cea avansată de autoritățile de la Bruxelles.
Într-o evaluare a impactului impunerii normei de Euro 7, Comisia Europeană (CE) susține că preturile mașinilor vor crește ușor cu 184 de euro la modelele pe benzină și cu 446 de euro la cele diesel. În plus, susține CE, prețurile camioanelor și autocarelor va crește cu 2.765 de euro, mai arată frontier-economics.com.
În replică, surse din industrie au replicat că, pentru a trece la standardul Euro 7, producătorii trebuie să instaleze hardware suplimentar și să investească în dezvoltarea și lansarea de noi tehnologii – ceea ce va afecta costurile de producție ale noilor vehicule. În plus, există costuri indirecte, cum ar fi consumul crescut de combustibil, care se vor adăuga la costurile totale ale clientului. Mai mult, cei din industrie au dat și propriile estimări ale creșterilor de prețuri. Astfel, o mașină pe benzină va fi cu 1.862 de euro mai scumpă decât un model Euro 6, în timp ce un model diesel va avea o factură mai mare cu 2.629 de euro. Situația este chiar și mai gravă la camioane și autocare, unde estimarea de preț arată o creștere de 11.707 euro.
Conform standardul Euro 7, din 2025, emisiile de oxizii de azot vor fi reduse cu 35% pentru autoturisme și LCV-uri, comparativ cu Euro 6, și cu 56% pentru camioane. Nivelul de particule va fi redus, la rândul lui, cu 13% pentru autoturisme și LCV și cu 39% pentru camioane și autobuze. Propunerea abordează emisiile provenite de la țevile de eșapament, precum și de la frâne și anvelope.