Cauzele incidentului aviatic din 2020, de pe pista Aeroportului Băneasa, când un Boeing cu militari americani a rămas fără tren de aterizare la contactul cu solul | FOTO VIDEO

0
Publicat:

Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a emis raportul de investigaţie a accidentului de aviaţie civilă produs în data de 28.08.2020 pe pista Aeroportului Internaţional „Aurel Vlaicu” Bucureşti-Băneasa şi în care a fost implicată aeronava Boeing 767-324 înmatriculată N423AX, căreia i-a cedat trenul principal de aterizare după contactul cu pista. Aeronava transporta oficiali militari americani de la Kabul la Washington.

FOTO AIAS
FOTO AIAS

Inspectorii AIAS au constatat că au existat probleme de întreținere la aeronava avariată. „Cauza accidentului a fost ruperea cilindrului exterior la trenul de aterizare imediat după contactul cu solul, în timpul rulajului după aterizare.

Factorii favorizanți:

- Ruperea cilindrului exterior al LH MLG (trenului de aterizare-n.red.) a fost rezultatul deteriorării termice a metalului de bază cauzate de șlefuirea abuzivă din cauza unei mașini de șlefuit cu diametrul interior care a fost identificată funcționând în afara parametrilor de intrare, în timpul procesului de reparație majoră efectuat în 2015.

- Neefectuarea unei inspecții cu testare non destructivă între ciclurile de cromare în timpul procesului de reparație majoră efectuat în 2015.

Două recomandări de siguranță au fost emise către Administrația Federală a Aviației împreună cu Boeing, una pentru a revizui manualele de întreținere și cele de proceduri pentru reparații majore precum și una pentru a analiza o situație potențial nesigură prin numărul 331 de trenuri de aterizare principale care ar fi putut fi afectate de șlefuirea abuzivă pe timpul reparației majore”, arată AIAS.

image

Reamintim că Boeing-ul 767 Omni Air, care transporta militari americani din Kabul (Afghanistan) spre Washington şi care la aterizarea pentru realimentare pe Aeroportul Băneasa a fost implicat într-un accident aviatic după ce trenul principal s-a rupt, avea în jur de 25 de ani vechime.

image

Aeronava a fost înmatriculată pentru prima oară (N6055X)  pe 29 ianuarie 1996 de firma de leasing GECAS şi a intrat efectiv în exploatare câteva luni mai târziu fiind operat de Ansett Australia. Compania australiană a folosit aeronava până în 2002 când a fost preluată de operatorul North American Airlines, conform airfleets.net. După aproape 12 ani, pe 9 iunie 2014, aeronava de tip Boeing 767 a intrat în flota Omni Air, o companie aeriană charter din Statele Unite cu sediul pe Aeroportul Internaţional Tulsa, Oklahoma, sub înmatricularea N423AX.

Raportul integral AICI

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite