Planurile-cadru de liceu trebuie să pregătească elevii de viitor: „Să fie cât mai curajoase”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Planurile-cadru de liceu trebuie să pregătească elevii pentru viitor, astfel că e nevoie să fie adaptate la realitatea prezentă. „Avem așteptarea ca programele să pornească de la analize ale competențelor viitorului și să se bazeze pe studii care relevă paradigma nouă de competențe până cel puțin în 2030. Reziliența, curajul, leadership-ul și etica sunt doar câteva dintre ele”, susțin Coaliția pentru Educație, Consiliul Național al Elevilor și Federația Națională a Părinților Edupart.

Foto: Arhivă
Foto: Arhivă

Acestea mai speră ca planurile-cadru pentru liceu să fie curajoase și să fie inspirate de cele internaționale. Să existe „conținuturi relevante, ancorate în lumea actuală, care să lase spațiu suficient formării competențelor. În același timp, este important să existe o perioadă suficientă pentru pregătirea profesorilor și pentru realizarea unor manuale moderne, care să ia în considerare expertiza și bunele practici din alte țări”, se mai arată într-un comunicat de presă.

De asemenea, se semnalează faptul că este nevoie de o modernizare a disciplinelor tradiționale, de inter și transdisiplinaritate. „Considerăm acest demers ca pe o tranziție spre o zonă de autonomie curriculară și mai mare, mult așteptată de școli”, mai arată acestea.

În același timp, asociațiile spun și că, în contextul unui număr mai mare al disciplinelor opționale din Curriculum la Decizia Elevului din Oferta Școlii (CDEOȘ), este necesară acordarea unei mai mari atenții asupra modului în care se stabilește CDEOȘ. „Elevii trebuie să aibă posibilitatea, în mod real, să aleagă discipline/domenii de studiu, în funcție de propriile nevoi și interese de cunoaștere și nu în funcție de ceea ce decide unitatea de învățământ să îi ofere „pe baza resurselor disponibile".

„Reprezentanții elevilor și-au manifestat chiar dorința de a avea un grad mai ridicat de libertate în alegerea materiilor opționale complementare profilului. Astfel, în zona de CDEOȘ, elevii ar avea posibilitatea de a alege și materii complementare profilului, care nu mai fac parte, începând cu clasa a XIa, din trunchiul comun”, se mai arată în comunicat.

Comunicatul integral:

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite