Ministrul Educaţiei ar vrea reformarea Evaluării Naţionale: „Corect este să evaluăm toate competențele-cheie, nu doar două”

0
0
Publicat:

Ministrul Educației, Daniel David, critică actualul sistem de evaluare a elevilor care termină clasa a opta, considerând că Evaluarea Națională nu reflectă întregul spectru de competențe pe care elevii ar trebui să le stăpânească. „Corect este să evaluăm toate competențele-cheie”, afirmă ministrul.

Ministrul Educației, Daniel David. FOTO: Mediafax
Ministrul Educației, Daniel David. FOTO: Mediafax

„Eu consider Evaluările Naţionale că nu sunt comprehensive, nu sunt suficient de informative. Nu poţi să spui, pe de-o parte, că tu vrei să promovezi cele opt competenţe-cheie, iar la Evaluările Naţionale tu ce faci, te focalizezi pe două: Matematica şi Limba şi literatura română”, a declarat ministrul luni, 19 mai, într-o conferință de presă, conform Agerpres.

Daniel David subliniază necesitatea evaluării tuturor competenţelor-cheie, pentru a putea obţine o imagine reală asupra progresului elevilor, eficienței școlilor și performanței cadrelor didactice.

„Cu celelalte competenţe-cheie ce facem, ele nu au nevoie de nişte evaluări standardizate ca să ştim, le-au asimilat copiii, nu le-au asimilat, cum se compară o şcoală cu altă şcoală, să ştim cum se comportă profesorii, sunt buni în a transfera acele competenţe? Şi atunci cred că corect este să evaluăm toate competenţele-cheie”, a adăugat ministrul.

UE ar putea reduce numărul competenţelor-cheie

În prezent, cele opt competențe-cheie la nivel european sunt: competențe de alfabetizare, competențe multilingvistice, competențe în domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii (STEM), competențe digitale, competențe personale, sociale și de învățare, competențe cetățeneşti, competențe antreprenoriale, competențe de sensibilizare și expresie culturală.

Totuși, Daniel David a precizat că există discuții la nivelul Uniunii Europene pentru reducerea acestor competențe la cinci, dar consideră că subiectul trebuie dezbătut public.

Ministrul Educației mai susține ideea ca până la 50% din locurile din licee să fie ocupate prin examene organizate de unitățile de învățământ, dar cu o condiție clară, „o metodologie care să limiteze arbitrariul și lucrurile incorecte care pot apărea în acest proces.”

Educație

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite