Ministerul Educaţiei a publicat criteriile pe baza cărora se poate candida în octombrie la concursurile de ocupare a posturilor de director şcolar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Educaţiei a publicat metodologia de organizare a concursurilor pentru ocuparea posturilor de directori în şcolile de stat din preuniversitar. Un director de şcoală trebuie să îndeplinească o serie de condiţii cum ar fi absolvent de studii de licenţă şi să aibă cel puţin gradul II ca profesor.

Potrivit metodologiei, la concursul pentru ocuparea funcţiei de director sau director adjunct de şcoală pot candida persoanele care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

a) au absolvit cu diplomă studii universitare de licenţă;

b) sunt membre ale corpului naţional de experţi în management educaţional, conform prevederilor art. 246 alin. (3) şi art. 257 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr.1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

c) sunt titulare în învăţământul preuniversitar, au cel puţin gradul didactic II sau titlul ştiinţific de doctor şi o vechime în învăţământul preuniversitar de cel puţin 4 ani;

d) dovedesc calităţi profesionale, manageriale şi morale, reflectate prin calificativul "Foarte bine" în ultimii 3 ani consecutivi şi nu au fost sancţionate disciplinar în ultimele 12 luni anterioare înscrierii la concurs;

e) nu au fost lipsite de dreptul de a ocupa o funcţie de conducere în învăţământ prin hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală;

f) sunt apte din punct de vedere medical pentru îndeplinirea funcţiei, conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea educaţiei nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

g) nu au desfăşurat activităţi de poliţie politică.

De asemenea, în metodologie mai scrie că nu pot ocupa funcţia de director sau director adjunct persoanele care desfăşoară activităţi incompatibile cu demnitatea funcţiei didactice, cum sunt:

a) prestarea de către cadrul didactic a oricărei activităţi comerciale în incinta unităţii de învăţământ sau în zona limitrofă;
b) comerţul cu materiale obscene sau pornografice scrise, audio ori vizuale;
c) practicarea, în public, a unor activităţi cu componenţă lubrică sau altele care implică exhibarea, în manieră obscenă, a corpului.

Dacă o persoană doreşte să candideze pentru funcţia de director sau director adjunct la mai multe unităţi de învăţământ, aceasta trebuie să depună câte un dosar pentru fiecare post pentru care candidează.

Candidaţii reuşiţi pe mai multe posturi, vor înainta, în scris, comisiei de concurs, opţiunea pentru o singură unitate de învăţământ, în termen de două zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor contestaţiilor la ultimul concurs susţinut. După exprimarea opţiunii scrise, fiecare post rămas vacant va fi ocupat de următorul candidat admis. Dacă nu există un alt candidat admis, concursul se reprogramează. În termen de 24 de ore de la exprimarea opţiunii scrise, se afişează rezultatul final al concursului respectiv.

În cazul vacantării funcţiilor de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat, conducerea interimară este asigurată, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului şcolar, de un cadru didactic titular, numit prin detaşare în interesul învăţământului, prin decizia inspectorului şcolar general, cu avizul consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi cu acordul scris al persoanelor solicitate.

Cum se prganizează concursul

Inspectoratul şcolar are obligaţia de a anunţa, în presa locală şi centrală, organizarea concursului, cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de prima zi a sesiunii de concurs şi, de asemenea, prin afişare la sediul şi pe site-ul inspectoratului şcolar, a listei funcţiilor de conducere pentru care se organizează concurs, precum şi a informaţiilor referitoare la înscrierea şi participarea la concurs a candidaţilor.

Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină:

a) cerere de înscriere, completată conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, parte integrantă din prezenta metodologie;

b) carte de identitate;

c) certificatul de naştere şi, dacă este cazul, certificatul de căsătorie;

d) hotărârile judecătoreşti/alte documente pentru persoanele care şi-au schimbat numele din diferite motive;

e) curriculum vitae, redactat în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1.021/2004, după modelul din anexa nr. 2, care este parte integrantă din prezenta metodologie;

f) copii ale actelor de studii: diplomă de bacalaureat (în situaţia candidaţilor absolvenţi de licee pedagogice – învăţători, educatori), diplomă de licenţă sau echivalentă, foi matricole etc.;

g) documentul care atestă calitatea de membru al corpului naţional de experţi în managementul educaţional;

h) actul de titularizare în unitatea de învăţământ în care funcţionează;

i) copii ale certificatelor de grade didactice, doctorat;

j) adeverinţă de vechime în învăţământ;

k) adeverinţă cu punctajul şi calificativele pentru ultimii 3 ani;

l) adeverinţă că nu a fost sancţionat disciplinar;

m) cazier judiciar, în original;

n) certificat medical, în original, eliberat conform prevederilor art. 234 alin. (1) din Legea educaţiei nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

o) declaraţie pe propria răspundere care să ateste că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică, după caz;

p) avizul ministerului de resort, în cazul unităţilor de învăţământ preuniversitar din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională/binecuvântarea cultului respectiv, în cazul liceelor şi seminariilor teologice/avizul organizaţiei care reprezintă minoritatea respectivă în Parlamentul României sau, dacă minoritatea nu are reprezentare parlamentară, avizul consultativ al grupului parlamentar al minorităţilor naţionale, în cazul unităţilor de învăţământ cu predare într-o limbă a unei minorităţi naţionale;

q) alte documente doveditoare, certificate "conform cu originalul" de către conducerea ultimei unităţi de învăţământ în care a funcţionat, care să susţină declaraţiile din CV;

r) declaraţie pe propria răspundere privind veridicitatea conţinutului dosarului de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10, care este parte integrantă din prezenta metodologie;

s) proiectul de dezvoltare instituţională/planul de acţiune pentru unitatea de învăţământ pentru care candidează, în plic sigilat;

t) opisul dosarului.

Proiect metodologie directori

Educație

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite