Ministerul Educaţiei a elaborat ghidul practic de învăţare online. Ce se întâmplă cu elevii care nu pot urmări cursurile de acasă
0Ministrul Educaţiei a emis astăzi un ordin conţinând instrucţiuni de organizare a procesului de educaţie în perioada în care cursurile se defăşoară online. Printre altele, ghidul arată că prezenţa online la cursuri a elevilor şi a cadrelor didactice va fi monitorizată de unităţile de învăţământ.
Ministerul Educaţiei şi Cercetării pune la dispoziţia cadrelor didactice, elevilor şi părinţilor o colecţie de resurse necesare continuării învăţării în mediul on-line. În portalul Digital pe educred.ro (https://digital.educred.ro) sunt centralizate platforme de învăţare şi resurse educaţionale deschise, inclusiv tutoriale şi alte materiale de învăţare destinate formării şi susţinerii cadrelor didactice, potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţiei.
Prezenţa online la cursuri a elevilor şi a cadrelor didactice va fi monitorizată de unităţile de învăţământ, iar toate informaţiile relevante pentru susţinerea şi îmbunătăţirea accesului la învăţare vor fi completate în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România (SIIIR). Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE) va elabora analize semestriale privind accesul elevilor, cadrelor didactice şi al unităţilor de învăţământ la resurse pentru învăţarea on-line, se mai spune în comunicat.
Evaluarea poate fi făcută şi online la anumite discipline
Ministerul Educaţiei şi Cercetării poate decide, în cazuri justificate, şi pe baza unor instrucţiuni emise în prealabil, ca evaluarea la anumite discipline/module să fie realizată on-line. Tot în cadrul acestei instrucţiuni se specifică şi responsabilităţile inspectoratelor şcolare, ale unităţilor de învăţământ preuniversitar, ale profesorilor, elevilor şi părinţilor.
Inspectoratele şcolare în colaborare cu unităţile de învăţământ şi cu autorităţile locale vor identifica soluţii pentru asigurarea echipamentelor informatice şi a conectării la internet a unităţilor de învăţământ. Toate datele privind desfăşurarea procesului de predare-învăţare-evaluare online vor fi raportate periodic Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
În cadrul instrucţiunii elaborate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, unităţile de învăţământ vor verifica şi monitoriza modul în care sunt transpuse în practică activităţile suport pentru învăţarea on-line. Conducerea fiecărei unităţi de învăţământ va sprijini accesul cadrelor didactice la platforme educaţionale, iar împreună cu învăţătorii, profesorii diriginţi şi cadrele didactice se va organiza un program săptămânal care include activităţi de învăţare on-line pentru fiecare disciplină de studiu.
Documentul elaborat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării prevede şi o serie de activităţi pe care cadrele didactice trebuie să le desfăşoare în cazul suspendării cursurilor în unităţile de învăţământ.
Instrucţiunea pentru crearea şi/ sau întărirea capacităţii sistemului de învăţământ preuniversitar prin învăţare on-line mai prevede şi faptul că la reluarea activităţii de predare-învăţare-evaluare în unităţile de învăţământ, activitatea suport pentru învăţarea on-line poate fi valorificată de cadrul didactic prin calificativ sau notă cu acordul elevului sau al părintelui/tutorelui legal.
Unităţile de învăţământ vor realiza planuri de recuperare şi planuri remediale pentru elevii care în perioada suspendării cursurilor nu au putut participa, din motive obiective, la activităţile de învăţare on-line. Acestea vor fi aplicate imediat după reluarea cursurilor.
Consiliul Elevilor: Sute de mii de elevi din România nu au acces la instrumente digitale sau la internet
Consiliul Naţional al Elevilor consideră că Ministerul Educaţiei şi Cercetării a aprobat un Ordin de ministru discriminatoriu.
”Sute de mii de elevi din România nu au acces la instrumente digitale sau la Internet şi nu pot participa la cursurile online organizate în perioada pandemiei de COVID-19. Cu toate acestea, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a aprobat un Ordin de ministru care reglementează obligaţia elevilor de a lua parte la aceste cursuri”, susţin reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor.
”În contextul în care factorii decizionali au eşuat să asigure un cadru legal care să permită în timp util achiziţionarea infrastructurii necesare pentru elevi şi profesori, considerăm măsura adoptată profund discriminatorie şi atragem atenţia asupra faptului că ea facilitează comiterea de abuzuri precum folosirea absenţei ca mijloc de coerciţie, a mai transmis Consiliul Naţional al Elevilor.