De ce nu este considerată de autorităţi o soluţie bună închiderea şcolilor: Un milion de părinţi ar sta acasă, impact economic distrugător

0
Publicat:
Ultima actualizare:
franta scoli

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a mărturisit de ce închiderea şcolilor nu este o soluţie: Ar însemna ca un milion de părinţi să stea acasă pentru a avea grijă de copii, iar acest lucru ar avea un impact economic distrugător.

Alexandru Rafila a spus că au fost închise şcolile în România pe o perioadă lungă de timp, în timp ce „ţările din UE le ţineau deschise, cu un număr mai mare de cazuri decât în România”: „Şi cea mai gravă consecinţă, şi mie îmi pare rău că diverse organizaţii care sunt foarte vocale în acest moment nu ţin cont de faptul că noi am făcut un atentat la sănătatea copiilor, la dezvoltarea copiilor din punct de vedere fizic şi psihic închizând perioade nejustificate de lungi şcolile atunci când toate ţările din UE le ţineau deschise, cu un număr mai mare de cazuri decât în România, iar România le ţinea închise.”, conform TVR.

Acesta a subliniat că elevii au nevoie de socializare pentru a se dezvolta normal şi a dat exemplul Franţei în gestionarea şcolilor: 

„Dezvoltarea normală a copiilor presupune socializarea, presupune participarea la procesul de învăţământ, nu doar din punct de vedere didactic, şi din punct de vedere emoţional, din punct de vedere social, şi lucrul ăsta trebuie luat foarte serios în considerare.

De ce credeţi că în acest moment ţări care au o incidenţă incomparabil mai mare decât România, Franţa – v-am dat exemplul – incomparabil mai mare decât România, gândiţi-vă că situaţia din Franţa tradusă în termeni româneşti ar însemna ca noi să avem 120-130 de mii de cazuri zilnic, deci o incidenţă de 3 ori mai mare decât în România şi ţin şcolile deschise.

Credeţi că toate ţările greşesc? Şi România ar fi făcut bine să închidă şcolile. Eu cred că situaţia este inversă şi cred că de data asta ne-am acordat şi noi soluţiilor din Uniunea Europeană”, potrivit sursei citate.

Ministrul a precizat şi motivul pentru care s-a decis ca şcolile să funcţioneze doar pe baza gradului de ocupare a paturilor din spitale:

„De ce am legat de spitalizare? Pentru că, dacă într-adevăr activitatea şcolară favorizează transmiterea bolii, atunci într-adevăr presiunea pe spitale poate să crească şi putem ajunge într-un moment în care nu mai putem să tratăm pacienţii, fie că discutăm de cei COVID, sau cei cu alte boli. Şi din cauza asta le-am legat de gradul de ocupare a spitalelor, încât la atingerea a 75% din capacitatea alocată pentru COVID (…) închidem şcoala în judeţul respectiv şi în momentul când se intră pe un trend descendent, se ajunge la 70% grad de ocupare, atunci putem să redeschidem activitatea şcolară”.

Cele două scenarii propuse sunt acestea, conform ordinului comun

Scenariul 1: Prezenţă fizică – rata de ocupare la nivel judeţean a paturilor COVID e cel mult 75%;

Şcoală online timp de 5 zile la apariţia a 3 cazuri confirmate pe o perioadă de 7 zile de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învăţământ antepreşcolar/preşcolar sau clasă de învăţământ primar, gimnazial, liceal, profesional şi postliceal.

Scenariul 2: Şcoală online – rata de ocupare la nivel judeţean a paturilor de spital COVID-19 e peste 75%;

Revenirea la şcoală cu prezenţă fizică numai după ce rata de ocupare scade sub 70% la nivel judeţean.

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite