Facebook dezvăluie că a identificat articole plătite de Rusia pe reţeaua de socializare, în timpul campaniei electorale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţi ai reţelei de socializare  Facebook le-a dezvăluit congresmanilor american că analiştii companiei au descoperitmii de reclame plătite cel mai probabil de Rusia în timpul campaniei prezidenţiale din Statele Unite, scrie The Washington Post.

Anunţurile vizau o anumită categorie de alegători. Reprezentanţii Facebook au urmărit vânzările de anunţuri publicitare, în valoare de 100.000 de dolari, şi au descoperit legături cu o firmă rusească de troli, cunoscută pentru propaganda pro-Kremlin.

O mică parte a anunţurilor, care au început să fie distribuite în vara anului 2015, aveau legături cu doi candidaţi, Donald Trump şi Hillary Clinton. Cu toate acestea, reprezentanţii au refuzat să spună care dintre candidaţi erau favorizaţi de anunţuri.

 Majoritatea articolelor ”se concentrau pe amplificarea mesajelor sociale cu scop dezbinător şi a celor politice din aria ideologică”, sugerează Facebook printr-o postare.

Facebook a menţionat că, în perioada amintită, 3.000 de reclame şi 470 de conturi şi pagini „neautentice“ au popularizat opinii discordante pe diverse subiecte precum imigraţia, rasa şi drepturile gay.

Alţi 50.000 de dolari au fost cheltuiţi pentru 2.200 reclame „potenţial legate de politică“, foarte probabil de către ruşi, a explicat reţeaua de socializare online.

Legea electorală din Statele Unite le interzice cetăţenilor străini şi entităţilor de peste hotare să cheltuiască bani pentru a susţine în mod special alegerea sau înfrângerea unui candidat. Persoanele care nu sunt cetăţeni ai SUA pot în general să îşi exprime susţinerea sau dezacordul pe un anumit subiect.

Alte reclame, precum acelea care menţionează un candidat, dar nu se pronunţă pentru votul în favoarea sau împotriva acestuia, intră în ceea ce avocaţii numesc „zonă juridică gri“.

Facebook a anunţat că în prezent cooperează cu autorităţile federale americane în ancheta privind operaţiunile de influenţare a alegerilor prezidenţiale din 2016.

Aceste dezvăluiri vin în contextul în care Biroul Federal pentru Investigaţii (FBI), Senatul SUA şi Camera Reprezentanţilor au declanşat anchete în cazul ingerinţelor Rusiei în campania electorală şi al presupuselor contacte între apropiaţi ai preşedintelui Donald Trump şi oficiali ruşi. Un procuror special, Robert Mueller, coordonează investigaţiile.

Facebook a prezentat concluziile şi lui Robert Mueller, responsabil cu anchetarea presupusului amestec al Moscovei în scrutinul prezidenţial american de anul trecut. Compania a realizat copii ale mesajelor publicitare respective, precum şi informaţii despre cumpărători, a adăugat sursa citată.

Chiar dacă nu s-a încălcat legea, Facebook a afirmat că 470 de conturi şi pagini asociate cu reclamele au fost în contradicţie cu condiţiile reţelei de socializare online referitoare la autenticitate şi sunt suspendate de atunci. 

SUA

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite