China ar putea transfera divizia TikTok din SUA către Elon Musk. Americanii înlocuiesc aplicația tot cu una chinezească
0Oficialii guvernului chinez iau în considerare transferul controlului asupra diviziei americane a TikTok, care ar putea fi interzisă, către miliardarul Elon Musk, relatează Bloomberg, citând surse.

Potrivit publicației, China insistă să mențină TikTok în proprietatea companiei-mamă ByteDance Ltd., care în prezent face apel la o posibilă interzicere a aplicației în Statele Unite. Apelul este examinat de Curtea Supremă, însă în timpul dezbaterii din 10 ianuarie, judecătorii au precizat că ar putea menține legea care interzice TikTok.
În acest sens, oficialii chinezi discută planuri de urgență. Una dintre opțiunile luate în considerare este transferul TikTok US sub controlul companiei X, deținută de Elon Musk. Potrivit Bloomberg, o astfel de afacere ar putea fi benefică pentru Beijing.
Într-un scenariu, compania X a lui Musk ar conduce unitatea TikTok din SUA, care are mai mult de 170 de milioane de utilizatori în SUA. Acest lucru ar putea stimula eforturile companiei X de a crește veniturile din publicitate. În plus, Musk, care a fondat compania de inteligență artificială xAI, poate profita de cantitățile mari de date generate de TikTok.
Cu toate acestea, guvernul chinez nu are încă o poziție unitară cu privire la o astfel de decizie, notează Bloomberg.
Președintele ales al SUA, Donald Trump, a cerut Curții Supreme să amâne interdicția așteptată asupra TikTok, care ar putea intra în vigoare cu o zi înainte de inaugurarea sa. În timpul campaniei electorale, Trump s-a opus legii de interzicere a platformei în Statele Unite.
TikTok a calificat drept „pură ficţiune” un raport conform căruia China ia în considerare posibilitatea de a permite vânzarea operaţiunilor din SUA ale companiei de social media către Elon Musk, relatează BBC.
„Nu ne putem aştepta să comentăm o ficţiune pură”, a declarat un purtător de cuvânt al TikTok pentru BBC News.
Cum ar funcționa interdicția TikTok?
ByteDance, societatea mamă chineză a TikTok, are termen până la 19 ianuarie să vândă aplicația, altfel aceasta va fi interzisă din motive de securitate națională.
În aprilie 2024, președintele Joe Biden a semnat o lege prin care ByteDance avea la dispoziție nouă luni pentru a ceda TikTok, din cauza temerilor că guvernul chinez ar putea spiona americanii și manipula conținutul de pe TikTok.
Dacă ByteDance nu vinde TikTok unui cumpărător aprobat de guvern până la 19 ianuarie, magazinele de aplicații vor fi obligate să oprească distribuirea sau actualizarea TikTok.
Companiilor precum Apple și Google le va fi interzis să ajute la menținerea TikTok, forțând practic aplicația să dispară.
Deși TikTok probabil nu va fi eliminat de pe telefoane, acesta se va degrada încet, fără nicio întreținere, și va deveni în cele din urmă inutilizabil.
Pentru ca legea să nu intre în vigoare, Curtea Supremă ar trebui să intervină.
Americanii se îndreaptă spre aplicația chineză Rednote
Utilizatorii din Statele Unite se îndreaptă într-un număr tot mai mare către aplicația chineză RedNote, ca alternativă la TikTok, în contextul amenințării de închidere a platformei de divertisment deținută de ByteDance. Aplicația, ce a cunoscut o ascensiune spectaculoasă, a ajuns deja pe primul loc în topul descărcărilor din magazinul de aplicații din Statele Unite.
În fața unei posibile interdicții iminente, RedNote, cunoscută și sub numele de Xiaohongshu în limba chineză, a devenit rapid o opțiune populară. Aplicația, asemănătoare cu TikTok prin funcțiile sale de partajare a videoclipurilor scurte și live-streaming, a atras atenția utilizatorilor din Statele Unite, mulți dintre ei încercând-o pentru prima dată după anunțul despre închiderea TikTok. Unii dintre aceștia au lăsat deja comentarii entuziaste pe platformele de socializare: „RedNote este locul în care trebuie să fii” sau „Am descărcat RedNote (TikTok chinezesc) și îmi place ce găsesc aici”.
În plus față de funcțiile de video-sharing, RedNote se distinge printr-o componentă importantă de comerț online, asemănătoare cu Pinterest, permițând utilizatorilor să partajeze recenzii de produse și să creeze conținut legat de lifestyle. Conținutul aplicației este, însă, predominant în limba chineză, având în vedere că aceasta este deținută de o companie chineză.