Podul care ar urma să asigure legătura între Rusia şi Crimeea, tot mai aproape de realizare
0
Proiectul privind construirea unui pod peste strâmtoarea Kerci menit stabilirii primelor legături rutiere şi feroviare directe între regiunea rusă Krasnodar şi peninsula Crimeea, anexată la Rusia în martie 2014, a fost aprobat, lucrările de construcţie urmând să înceapă în curând, informează site-ul de ştiri gazeta.ru.
Proiectul, trimis spre examinare la 30 iunie, a primit aviz pozitiv din partea Direcţiei Generale de Expertiză, a anunţat Agenţia Federală Rusă pentru Transport. Acesta este primul proiect din programul destinat stabilirii legăturilor rutiere şi feroviare directe între teritoriul rus şi peninsula Crimeea aprobat de Moscova.
Potrivit proiectului, întocmit de Ghiprostroimost - Sankt Petersburg, podul urmează să asigure legătura între peninsula Taman, în regiunea rusă Krasnodar, şi capul Ak-Burun, în Crimeea, pe o lungime de 19 kilometri şi va avea dublă destinaţie: rutieră şi feroviară.
Circulaţia rutieră va avea loc pe patru benzi - câte două pe sens -, iar cea feroviară pe două linii - câte una pe sens. Proiectul a fost astfel conceput încât segmentul rutier al podului să poată asigura o creştere a traficului de la aproximativ 14.000 de vehicule pe zi începând din 2019 până la aproximativ 36.000 de vehicule pe zi la orizontul lui 2034. Viteza maximă admisă pentru vehicule va fi de 120 de kilometri pe oră. În schimb, cele două linii ale segmentului feroviar vor putea fi circulate de 47 de trenuri pe zi. Viteza maximă admisă pentru trenurile de pasageri va fi de asemenea de 120 de kilometri pe oră, în timp ce trenurile destinate transporturilor de mărfuri vor putea circula cu maxim 80 de kilometri pe oră.
De asemenea, podul va permite circulaţia maritimă, urmând să fie construit la 35 de metri deasupra nivelului apei şi cu arcade de 227 de metri între stâlpii de susţinere.
Durata de funcţionare a podului este estimată la cel puţin 100 de ani. În plus, construcţia va rezista la un cutremur cu magnitudine de 9, dă asigurări proiectantul. Ultimul mare cutremur din Crimeea, cu magnitudine de 6,7, a avut loc la 11 septembrie 1927.
Lucrările de construcţie vor începe cel mai probabil în septembrie şi ar urma să dureze până în decembrie 1918. Ulterior, podul va fi testat şi ar putea fi deschis circulaţiei la 30 iunie 2019.
În prezent, au loc pregătirile pentru licitaţia de subcontractare a lucrărilor, care vor fi supervizate de SGM-Most, o companie ce aparţine oligarhului Arkadi Rotenberg, un apropiat al preşedintelui rus Vladimir Putin.
Arkadi Rotenberg, în vârstă de 63 de ani, şi fratele său, Boris, se numără printre personalităţile ruse vizate de sancţiunile Statelor Unite şi Uniunii Europene. Averea lui Arkadi Rotenberg este estimată la patru miliarde de dolari de revista Forbes.
Costul total al proiectului a fost stabilit la 228,3 miliarde de ruble (peste 3,6 miliarde de euro), însă acesta va fi cunoscut după încheierea licitaţiei.