Terminale noi, pasarele de îmbarcare, piste mai largi. Sunt câteva dintre minunăţiile pe care promite că le va face investitorul rus la Aeroportul Chişinău

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aşa îşi propun să arate Aeroportul Internaţional Chişinău compania concesionară FOTO Adevărul
Aşa îşi propun să arate Aeroportul Internaţional Chişinău compania concesionară FOTO Adevărul

Construcţia a două terminale noi, reparaţia şi lărgirea pistelor de aterizare şi decolare, extinderea parcării auto, asigurarea unor trape moderne, precum creşterea fluxului de pasageri, până la patru milioane de persoane anual. Sunt doar câteva obiective cu care se va îmbogăţi Aeroportul Internaţional Chişinău, luat în concesiune de UK Komaks, din Habarovsk.

Tatiana Semionova, vicepreşedintele firmei ruseşti a declarat că renovarea şi dezvoltarea Aeroportului se va desfăşura în trei etape. „La prima etapă se planifică să se extindă terminalului existent cu 6.000 de metri. De asemenea, vor fi renovate şi lărgite pistele de decolare. La ora actuală acestea au 45 de metri, intenţionăm să le lărgim până la 60 de metri. Va fi construit pavajul de securitate şi reparat sistemul de drenaj. Toate aceste lucrări vor permite ca Aeroportul Chişinău să primească avioane de mărimi mai mari, care efectuează curse lungi“, a opinat Semionova.

Potrivit  vicepreşedintei companiei concesionare, o parte din pista de aterizare, care în prezent nu este funcţională, va fi reconstruită în totalitate şi adusă la standardele de securitate necesare. „Aceasta va fi extinsă şi va avea o capacitate de parcare de 42 de aeronave: patru dintre aceste locuri vor fi destinate aeronavelor mari de clasa D, iar 35 pentru aeronave de clasa C. Restul locurilor vor fi prevăzute pentru aeronavele de marfă“, a comunicat vicepreşedintele Comaks

A doua etapă, prevede construcţia a două terminale noi: unul pentru cursele marfare, care va avea 14 mii de metri pătraţi. Cel de-al doilea va fi deservi pasagerii şi se va întinde pe o suprafaţă de circa 20.000 metri pătraţi. De asemenea, va exista posibilitatea de a construi cinci pasarele de îmbarcare. „Aeroportul Internaţional Chişinău are potenţial şi ne propunem să-l dezvoltăm. Terminalul nou va permite deservirea a peste trei milioane de pasageri anual“, a menţionat reprezentanta firmei concesionare.

Tatiana Semionova a subliniat că a fost planificată construcţia unei parcări auto noi, cu o capacitate de 1.500 de locuri.

În cadrul celei de-a treia etape vor fi efectuate lucrări de lărgire a peronului, precum şi reînnoirea sistemului de iluminare şi sonor. Va fi construită o pistă nouă de aterizare, o parcare auto acoperită şi peronul pentru aeronavele de marfă.

În acelaşi timp, numărul angajaţilor va creşte de la 800 câţi sunt acum, la 1.900. 

Aeroportul a fost concesionat companiei UK Komaks din Habarovsk, Rusia, care urmează să-l administreze pe o perioadă de 49 de ani. Compania rusă s-a angajat să investească în modernizarea acestui obiectiv 250 de milioane de euro.

Concesionarea Aeroportului Internaţional Chişinău a fost făcută în mod transparent.

Ce spune ambasadorul UE la Chişinău despre concesionarea Aeroportului.  

Curtea Constituţională a pasat analiza deciziei de concesionare a Aeroportului Chişinău instanţelor comune.

Cine este enigmaticul milionar moldovean, investitor la Aeroportul Internaţional Chişinău.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite