FOTO Trenurile spre Ghindeşti vor circula pe un pod nou, construit din bani americani
0Astăzi, în oraşul Ghindeşti din raionul Floreşti a fost instalată o linie de cale ferată pe noul pod, reabilitat din fondurile Guvernului SUA, în cadrul Programului Compact. Până la sfârşitul zilei, trenurile îşi vor urma orarul în regim normal deja pe podul modern.
Lucrările de instalare a căii ferate au fost urmărite direct de Ambasadorul SUA William Moser, însoţit de viceministrul Transporturilor Boris Gherasim, directorul executiv al FPM Moldova Valentina Badrajan şi oficiali ai Corporaţiei Provocările Mileniului.
Valentina Badrajan, directorul executiv al FPM Moldova, a menţionat că instalarea căii ferate face parte din proiectul de reconstrucţie şi modernizare a drumului Sărăteni-Soroca, ce urmează să se încheie până la sfârşitul lunii august. Boris Gherasim, viceministrul transporturilor şi infrastructurii drumurilor, a precizat că reabilitarea podului de la Ghindeşti va spori securitatea traficului rutier pe această porţiune de drum, considerată drept unul din cele 120 de „puncte negre“, cu risc sporit de accidente.
Noul pod cu cale ferată de la Ghindeşti are o lungime de 77 de metri, lăţimea de peste patru metri şi înălţimea de 8,5 metri, iar calea ferată instalată are o lungime de circa 620 de metri. Podul recent construit are patru benzi de circulaţie, care asigură securitatea traficului rutier în zonă. Lucrările de instalare a noului aliniament de cale ferată au fost realizate de către consorţiul companiilor Onur&Summa (Turcia) cu suportul Îndtreprinderii Calea Ferată din Moldova. Bugetul total al proiectului este de circa 2,4 milioane de dolari.
Noul pod îl va substitui pe cel vechi, care datează de la sfîrşitul secolului 19 şi care avea doar o singură bandă de circulaţie ceea ce crea dificultăţi pentru circulaţia transportului, în special a camioanelor de mare tonaj.