Noile „cutii negre“ de la Airbus, capabile să plutească deasupra apei INFOGRAFIE
0
Gigantul aeronautic Airbus îşi va echipa avioanele de cursă lungă, începând din 2019, cu o combinaţie de „cutii negre“ fixe şi ejectabile.
Noile înregistratoare de date ale zborului şi de voce vor intra în dotarea standard a avioanelor de lung-curier, pentru a uşura găsirea aeronavei în cazul unui accident produs desupra mării.
Compania franceză dezvoltă noile „cutii negre“ în parteneriat cu americanii de la L3 Aviation Products şi cu compania DRS Technologies Canada (subisdiară a DRS Leonardo, fondată în SUA, dar acum parte a grupului italian Leonardo, fost Finmeccanica).
Dispozitivele vor fi instalate începând din 2019, mai întâi pe modelele Airbus A350 XWB, apoi şi pe seriile A380, A330 and A320LR.
L3 va proiecta şi produce un nou înregistrator de voce şi date fix pentru cockpit (Cockpit Voice Data Recorder – CVDR), protejat antişoc.
Acesta va fi mai uşor decât modelele precedente şi va fi capabil să înregistreze vocile din cockpit şi datele de zbor pe durata a 25 de ore, în cocnordanţă cu noile reglementări ale Agenţiei Europene de Securitate Aeriană şi ale Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile, care impun o mărire a duratei de înregistrare, care este în prezent de numai 2 ore.
De asemenea, L3 şi Airbus vor integra în sistem şi înregistratorul de zbor cu ejectare automată (Automatic Deployable Flight Recorder - ADFR), proiectat şi produs de DRS Technologies Canada.
ADFR va fi montat la coada avionului, fiind proiectat să se ejecteze automat graţie unui sistem cu arcuri, în cazul submersiei în apă sau al unei deformări structurale a aparatului, şi este capabil să plutească.
Înregistratorul de zbor, ADFR, va putea stoca şi el 25 de ore de date şi este dotat şi cu un transmiţător de urgenţă al locaţiei (Emergency Locator Transmitter – ELT) care să permită echipelor de salvare localizarea rapidă a avionului prăbuşit.
Noile „cutii negre“ reprezintă concretizarea dezbaterilor privind dificultatea localizării unei aeronave prăbuşite în ocean, lansate după prăbuşirea zborului Air France 447 în 2009 şi reluate după dipariţia zborului Malaysia Airlines 370 în 2014.
