Video Eroarea care a dus la tragedia aviatică din India. Ce s-a întâmplat cu motoarele înainte de prăbușire

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Întrerupătoarele de alimentare cu combustibil de la motoarele unui Boeing Air India care s-a prăbuşit pe 12 iunie, făcând 260 de morţi, au trecut în poziţia „oprit" imediat după decolare, potrivit unui raport preliminar al anchetei publicat sâmbătă dimineaţă.

Avionul s-a prăbușit pe 12 iunie FOTO EPA-EFE
Avionul s-a prăbușit pe 12 iunie FOTO EPA-EFE

Conform raportului, Boeingul atinsese o viteză maximă de 180 de noduri (333 km/h) în timpul decolării, când întrerupătoarele de alimentare cu combustibil s-au mutat din poziţia "run" (deschis) în poziţia "cutoff" (oprit) pentru primul motor şi apoi pentru al doilea o secundă mai târziu.

Ambele motoare au început apoi să piardă putere.

În înregistrarea conversaţiilor din cabină, un pilot îl întreabă pe celălalt de ce a întrerupt alimentarea cu combustibil. Acesta răspunde că nu a făcut asta.

Mai puţin de un minut mai târziu, un pilot a transmis semnalul de primejdie "Mayday, Mayday, Mayday", iar avionul s-a prăbuşit în zona rezidenţială.

Imaginile de supraveghere ale aeroportului arată că eoliana de urgenţă, o turbină mică folosită ca sursă de alimentare de rezervă în avioane, s-a declanşat când avionul începuse să urce imediat după decolare. Nu existau păsări în zonă.

Avionul a început să piardă altitudine înainte de a părăsi perimetrul aeroportului, potrivit raportului.

„Aceste concluzii infirmă categoric teoriile nefondate vehiculate în spațiul public de diverși „experți” care s-au grăbit să tragă concluzii pe baza a două înregistrări video de slabă calitate în goana după faimă, fără o minimă analiză tehnică sau factuală a unor informații și date mult mai relevante decât cele două înregistrări video", a scris BoardingPass într-o postare publicată pe pagina oficială de Facebook.

Potrivit acesteia, modul în care întrerupătoarele de oprire a alimentării cu combustibil pentru cele două motoare au trecut din poziția "RUN" în poziția "CUTOFF" va fi stabilit după finalizarea investigației.

Practic, raportul, publicat de Biroul indian de investigare a accidentelor aeriene (AAIB) din India, nu trage nicio concluzie şi nu atribuie nicio responsabilitate, dar afirmă că un pilot l-a întrebat pe celălalt de ce a oprit alimentarea cu combustibil, al doilea pilot răspunzând că nu a făcut asta, transmite Agerpres.

În total, 241 de persoane aflate la bordul avionului Boeing 787-8 Dreamliner al companiei Air India şi-au pierdut viaţa, doar una supravieţuind, când aparatul s-a prăbuşit într-o zonă rezidenţială imediat după decolare din oraşul Ahmedabad, în vestul ţării. Autorităţile au identificat, de asemenea, 19 persoane ucise la sol.

În lume

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite