Sistemul de urgență pentru motoare al avionului Boeing 787 prăbușit în India era activ. Ce spun experții

0
0
Publicat:

Avionul Boeing 787 „Dreamliner” care s-a prăbușit săptămâna trecută în India avea generatorul de urgență pentru motoare în funcțiune în momentul în care a început să piardă altitudine.

Avionul Boeing 787 „Dreamliner” care s-a prăbușit/FOTO: Profimedia
Avionul Boeing 787 „Dreamliner” care s-a prăbușit/FOTO: Profimedia

Sistemul de urgență, cunoscut sub numele de RAT (Ram air turbine), generează electricitate și presiune hidraulică pentru a asigura că piloții pot controla avionul chiar și în cazul unei defecțiuni simultane a ambelor motoare, scrie Reuters.

Principala componentă a RAT este o elice de dimensiuni mici care coboară din partea inferioară a fuzelajului avionului 787 Dreamliner și funcționează ca generator de rezervă.

În mod normal, motoarele produc energie electrică pentru avion și alimentează sistemele de control a zborului. Energia generată de RAT poate permite funcționarea unor componente esențiale ale aeronavei în caz de defecțiuni.

Wall Street Journal a analizat manualul unei companii aeriene pentru aeronava Boeing 787 și a constatat că sistemul se poate activa automat în zbor dacă ambele motoare se defectează sau dacă toate cele trei sisteme hidraulice înregistrează presiuni scăzute.

Se poate activa și în cazul în care instrumentele din cabina de pilotaj își pierd alimentarea sau apar probleme la pompele electrice ale aeronavei.

Așadar, defecțiunile motoarelor pot avea mai multe cauze, inclusiv lovirea de păsări sau probleme cu alimentarea cu combustibil.

Constatările preliminare ridică întrebări cu privire la funcționarea corectă a motoarelor în timpul decolării, afirmă WSJ. Avionul Boeing 787-8 era echipat cu motoare GEnx fabricate de producătorul american General Electric Aerospace.

Pe 13 iunie, anchetatorii au găsit una dintre cutiile negre ale avionului de tip Boeing 787 aparţinând Air India.

„Echipe de la conducerea Aviaţiei Ciivle indiene au recuperat o cutie neagră la locul catastrofei”, a declarat sub protecţia anonimatului AFP un reprezentant al poliţiei.  

Avionul s-a prăbuşit pe 12 iunie, la mai puţin de un minut după decolare, la ora locală 13.39 (11.39, ora României), potrivit Aviaţiei Civile indiene. El a emis un semnal de ajutor imediat ce a plecat de la sol, după care s-a prăbuşit dincolo de aeroport.

Potrivit Aviaţiei Civile indiene, zborul 171 Air India a îmbarcat 230 de pasageri - 169 de indieni, 53 de britanici, şapte portughezi şi un canadian - şi 12 membri ai echipajului. Doar unul dintre cei 242 de pasageri ai zborului a supraviețuit.

Prăuşirea la Ahmedabad este una dintre cele mai grave din istoria Indiei, o ţară în care traficul aerian a crescut exponenţial în ultimii ani.

În lume

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite