Ucrainenii au distrus podul de lângă Mariupol care urma să asigure o legătură directă a teritoriilor ocupate cu Rusia FOTO
0Forțele ucrainene au distrus o nouă conexiune logistică cheie în adâncul teritoriului controlat de Moscova, lângă Mariupol, ceea ce ar putea fi o lovitură pentru capacitatea Rusiei de a transporta resurse către și dinspre sudul Ucrainei, relatează Newsweek și New Voice of Ukraine.
Luptătorii ucraineni au lansat sâmbătă un atac asupra podului de cale ferată pe care rușii începuseră să-l construiască în sudul Donețkului, a anunțat Petro Andriușcenko, consilier al primarului exilat din Mariupol, într-o postare pe aplicația de mesagerie Telegram, duminică.
Rusia a pierdut „podul de cale ferată pe jumătate construit” dar și rezervoarele de combustibil și echipamente de inginerie din jurul satului Hranitne, la nord-est de Mariupol, a declarat Andriușcenko. Podul urma să facă parte dintr-o „linie feroviară directă” între Rusia și Mariupol, a scris el.
Atacul a dezvăluit, totodată, locul unde se află noi sisteme de rachete antiaeriene în regiunea Mariupol, a spus el. Coordonatele acestora au fost furnizate autorităților relevante.
Andriușcenko și-a exprimat recunoștința față de membrii Rezistenței din Mariupol și față de locuitorii din regiunea Mariupol care au adunat probe și au facilitat eliminarea acestui obiectiv militar crucial, scrie New Voice of Ukraine.
Ministerul rus al Apărării nu a menționat acest atac în actualizările sale de sâmbătă și duminică. În weekend, Moscova a transmis că forțele sale au atacat trupele ucrainene din jurul satului distrus Vuhledar, precum și Novomihailivka și Staromaiorske, la nord-vest de Hranitne. Rusia a atacat mai mult de 10 așezări, inclusiv Vuhledar și Staromaiorske, în cursul zilei precedente, a declarat duminică armata ucraineană.
Andriușcenko a postat informații despre pod la sfârșitul lunii septembrie, spunând că acesta va face parte dintr-o rețea de cale ferată care va lega orașul port Mariupol din sudul țării, orașul Volnovakha din Donețk, la nord de Mariupol, și capitala regională Donețk, în nord-est. Noua linie ar urma să aibă conexiune cu orașele Taganrog și Rostov pe Don din sud-vestul Rusiei a declarat el la acea vreme.
Podul, dacă ar fi construit, ar reduce drastic dependența Rusiei de legăturile feroviare prin Podul Crimeii, a adăugat Andriușcenko.
Înaintarea până la „podul terestru” - de la actualele linii de front din Donețk până în orașul Mariupol de la Marea Azov, controlat de Rusia - s-a numărat printre obiectivele Kievului în cadrul contraofensivei pe care a lansat-o în vară. Totuși, în pofida unor victorii localizate, Ucraina nu a reușit în cele din urmă să atingă acest obiectiv ambițios, care includea și recuperarea Melitopolului și a Berdianskului.
„Logistica feroviară continuă să fie o componentă vitală în susținerea invaziei Rusiei”, se arăta într-un raport al Ministerul britanic al Apărării din octombrie 2023.
„Rețeaua feroviară din Ucraina ocupată rămâne în mare parte viabilă, dar vulnerabilă la lovituri sporadice din partea artileriei ucrainene, a rachetelor lansate din aer și a sabotajelor”, apreciau la acea vreme serviciile britanice de informații
„Este aproape o certitudine faptul că Rusia continuă să își mențină și să își îmbunătățească liniile de comunicații feroviare din Ucraina și construiește o nouă linie de cale ferată spre Mariupol, care va reduce timpul de transport pentru aprovizionarea frontului din Zaporojjie", a adăugat Ministerul britanic al Apărării.