Au apărut imagini cu avionul-fantomă din Marea Baltică. Salvatorii caută epava cu drone subacvatice VIDEO

0
Publicat:

Misterul avionului-fantomă prăbușit în Marea Baltică se adâncește. Echipe de salvare din mai multe țări caută epava avionului Cessna sub apă, cu drone subacvatice, fiind găsite 10 bucăți din aeronavă, dar nici o urmă a familiei Griesemann, aflată la bordul avionului, relatează publicația Kölner Stadt-Anzeiger, potrivit  digi24.ro.

Au apărut și imagini cu aeronava urmărită de un avion de luptă Eurofighter FOTO Captură video
Au apărut și imagini cu aeronava urmărită de un avion de luptă Eurofighter FOTO Captură video

Karl-Peter Griesemann, în vârstă de 72 de ani, un important om de afaceri din Germania, decolase duminică din Spania împreună cu soția lui, fiica lor și prietenul acesteia, și se îndreptau spre Koln.

Avionul privat s-a prăbușit în Marea Baltică în circumstanțe misterioase, după un zbor care a determinat NATO să ridice avioane de vânătoare de la sol. Nu se știe nimic despre oamenii care se aflau la bord și nici de ce aparatul nu a oprit la destinație.

Aeronava decolase din Spania

Aeronava de mici dimensiuni decolase din sudul Spaniei și transporta patru persoane spre Köln, Germania. Aparatul nu a aterizat la destinație, ci a continuat să zboare spre nordul Europei. Controlorii de trafic aerian nu au reușit să stabilească contactul cu echipajul.

Piloții NATO care au urmărit avionul spun că nu au văzut pe nimeni în cabina de pilotaj.

Aeronava zbura din Spania către Köln, dar în timpul zborului aeronava și-a schimbat ruta”, a precizat Autoritatea Aviației Civile din Letonia, într-un comunicat.

 „Controlorii de trafic aerian nu au reușit să comunice cu echipajul avionului, se mai arată în comunicat.

A zburat până a rămas fără combustibil

Înexplicabil, în timpul zborului avionul a trecut de aeroport și a zburat drept înainte, până când a rămas fără combustibil și s-a prăbușit în Marea Baltică, în largul coastelor Letoniei.

„Am găsit mai mult de 10 bucăți ale aeronavei, inclusiv părți ale scaunelor”, a spus Liva Veita, purtătoarea de cuvânt a Marinei Letone, conform BBC.

„În următoarele trei zile vom continua căutările, navele vor căuta în regiune. Marți vom continua căutarea sub apă, cu drone subacvatice", a adăugat ea.

Încă nu există nicio urmă a familiei Griesemann, care se afla la bord, potrivit oficialului leton.

Au apărut și filmări cu avionul urmărit de o aeronavă de luptă Eurofighter.

Piloții NATO nu au văzut pe nimeni în cabina de pilotaj

Paza de coastă suedeză a publicat pe Facebook o imagine de la locul accidentului, în care se poate vedea o pată de ulei.  Între timp, au apărut și imagini cu aeronava urmărită de un avion de luptă Eurofighter.

Piloții avioanelor NATO care au escortat aparatul de zbor privat au spus că nu au văzut pe nimeni în cabina de pilotaj. Avionul, un Cessna 551 înmatriculat în Austria, a a decolat din Jerez, în sudul Spaniei, duminică după-amiază, având ca destinație aeroportul din Koln.

Serviciul spaniol de control al traficului aerian, ENAIRE, a declarat că a pierdut contactul cu aeronava în spațiul aerian de deasupra orașului Toledo la ora locală 14:55, la mai puțin de o oră după decolare.

Anchetatorii bănuiesc faptul că omul de afaceri era inconștient

În această situație, au fost alertați controlorii aerieni din Franța. Două avioane de luptă au fost trimise pentru a monitoriza avionul.

Inițial acesta a zburat pe cursul stabilit, a făcut un viraj strâns la dreapta la sud-vest de Paris în jurul orei 17:10 și a continuat drumul spre Germania.

Avionul a intrat în spațiul aerian german la aproximativ 50 de kilometri sud de Aachen, în jurul orei 17:45. Șapte minute mai târziu, avionul a trecut de aeroportul din Koln și și-a continuat zborul în linie dreaptă. În acest moment, contactul radio cu aeronava fusese deja pierdut.

Surse din anchetă bănuiesc faptul că Peter Griesemann era probabil inconștient. Avioane de luptă germane Eurofighter au însoțit aparatul după ce au observat cursul neobișnuit al zborului.

În jurul orei 18:45, aparatul a părăsit spațiul aerian german la nord-est de Rügen și apoi a trecut de insula daneză Bornholm din Marea Baltică.

După decolare, avionul s-a aflat în permanență la o altitudine de aproximativ 10.950 de metri până în jurul orei 19.30, când a început brusc coborârea și aeronava a pierdut rapid din altitudine, deasupra Mării Baltice. S-a prăbușit la ora 19:44.

Știri Externe



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite