De ce este bine să mănânci carne de miel

0
0
Carnea de miel ar trebui preparată numai la cuptor sau pe grătar
Carnea de miel ar trebui preparată numai la cuptor sau pe grătar

Se recomandă să fie introdusă frecvent în alimentaţie, deoarece conţine acizi graşi Omega 3, complexul B şi zinc.

Cei mai mulţi români consumă carne de miel numai cu ocazia sărbătorilor Pascale. Ba, mai mult, există şi persoane care nu o consumă deloc, din cauza gustului particular. Potrivit nutriţioniştilor, carnea de miel ar trebui introdusă frecvent în alimentaţie, deoarece reprezintă o sursă importantă de nutrienţi indispensabili corpului.

„Carnea de miel este o carne sănătoasă care nu ar trebui să lipsească din alimentaţie. Atunci când cumpăraţi carne de miel, asiguraţi-vă că are avizul medicului veterinar. Se recomandă mieii cu o greutate cuprinsă între 12 şi 14 kilograme, deoarece carnea celor mai mici conţine mult colagen şi, prin urmare, este indigestă”, explică prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare din Bucureşti.

Conţine acizi graşi Omega 3

Contrar opiniei generale, carnea de miel conţine foarte puţine grăsimi „rele” (numai 36%). Din fericire, acest tip de carne se poate degresa, deoarece grăsimea nu este distribuită în interiorul ei. Restul grăsimilor sunt din categoria celor „bune”. Deşi puţine persoane ştiu, în carnea de miel se găsesc acizi graşi Omega 3, aliaţi în prevenirea maladiile cardiovasculare (de exemplu, reduc rata de apariţie a aritmiilor severe cu 30%).

Sursă esenţială de zinc

Dacă mănânci 100 g de carne de miel la o masă, cât, de altfel, se recomandă, îţi asiguri 40% din doza zilnică recomandată de zinc. Lista beneficiilor pe care acest mineral le aduce corpului ese lungă: întăreşte imunitatea, grăbeşte vindecarea rănilor, intervine în metabolismul celular şi în sinteza ADN-ului şi ARN ului.

De asemenea, potrivit cercetătorilor de la Universitatea Kampala din Uganda, zincul triplează şansele de supravieţuire ale persoanelor care au pneumonie şi, mai mult decât atât, scurtează durata bolii. În plus, acest mineral este important pentru buna funcţionare a prostatei şi reglează nivelul glucozei din sânge şi metabolismul.

Abundă în vitaminele B3 şi B12

Un alt motiv pentru a consuma carne de miel este conţinutul bogat în complexul B. Mai exact, aceasta conţine vitamina B3 (niacina) care oferă protecţie împotriva bolii Alzheimer, reglează nivelul colesterolului, ameliorează durerile de cap şi cele provocate de migrenă şi, în plus, este indispensabilă în buna funcţionare a sistemului digestiv.

O altă vitamină din complexul B care se găseşte din belşug în carnea de miel este vitamina B12, care ajută la buna funcţionare a sistemului nervos şi, în acelaşi timp, contribuie la metabolizarea carbohidraţilor, grăsimilor şi proteinelor.

Carnea de miel conţine şi carnitină, un aminoacid esenţial, rar întâlnit în alte tipuri de carne, ce are rolul de a stimula metabolismul.

Trebuie consumată cu moderaţie

Deşi are puţine calorii (100 g de carne slabă de miel conţine 160 de calorii), carnea de miel este o carne roşie şi, prin urmare, ar trebui consumată cu moderaţie. Consumată în exces, carnea de miel creşte riscul de pancreatită acută. De obicei, boala apare atunci când carnea de miel este prăjită, deoarece astfel se produc o serie de substanţe care suprasolicită pancreasul. Prin urmare, mielul ar trebui preparat numai la cuptor sau pe grătar.

De asemenea, dacă la o masă se consumă mai mult de 100 g de carne de miel, pot apărea crizele de gută (inflamaţia articulaţiilor). La risc sunt îndeosebi persoanele care suferă de hiperuricemie (creşterea nivelului de acid uric în sânge).

Citeşte şi:
Poţi scăpa de alergii fără pastile şi fără injecţii. Află cum!
Tot mai mulţi bărbaţi suferă de anorexie





Mai multe - Viață sănătoasă

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite