Acest aliment „mănâncă“ zahărul din sânge. Nu trebuie să lipsească din dieta diabeticilor

0
0

Datorită proprietăților sale, această leguminoasă este perfectă în dieta persoanelor care suferă de diabet.

Fasolea uscată are un conținut nutrițional extraordinar
Fasolea uscată are un conținut nutrițional extraordinar FOTO Shutterstock

Fasolea uscată se numără printre cele mai răspândite și consumate leguminoase din lume. Deși fasolea albă apare cel mai des în rețetele noastre tradiționale, există peste 500 de soiuri diferite ca formă, culoare și mărime.

Nu numai că e un aliment versatil, care poate fi folosit în zeci de preparate, dar are și un conținut nutrițional extraordinar. Fasolea boabe este un ingredient principal în dietele popoarelor din zonele „albastre“, locurile unde trăiesc cei mai longevivi oameni de pe planetă.

Fasolea uscată este un un aliment-medicament, cu numeroase beneficii pentru organism. Asociația Americană de Diabet recomandă persoanelor care suferă de această boală să o includă la câteva mese în fiecare săptămână.

Are un indice glicemic scăzut și poate regal nivelul zaharurilor din sânge mai bine decât multe alte alimente bogate în amidon. Fasolea uscată conține, totodată, proteine ​​și fibre.

Deși aportul nutrițional diferă în funcție de soiul de fasole consumat, această leguminoasă are, în general, un număr moderat de calorii: 100-110 calorii la 100 g de boabe fierte. Peste 60% din ponderea energetică provine din carbohidrați (13-15 g/100 g fasole fiartă), care reprezintă principalul macronutrient din fasolea boabe.

Cantitatea de proteine ​​vegetale este de asemenea importantă (7-8 g la 100 g fasole fiartă), ceea ce o face un aliment ideal în post, când organismul este privat de proteinele de origine animală. De asemenea, conține și vitaminele A, B, C și E și minerale precum fier, potasiu, calciu, fosfor și zinc.

Fasolea: „mâncător de zahăr“

Fasolea boabe mai este cunoscută şi sub denumirea de „mâncător de zahăr“, pentru că este foarte bogată carbohidrați complecși, precum amidonul și fibrele vegetale, care împiedică absorbţia zaharurilor şi reduc secreţia de insulină.

Carbohidrații complecși se eliberează lent în organism, prezintă o calitate superioară şi oferă energie constantă în organism până se digeră complet. Ei previn variațiile glicemice și conferă o senzație crescută de sațietate. Indicele glicemic face diferența: cu cât este mai mic, cu atât este mai bun pentru organism. Asfel, consumată în mod constant, fasole îi poate ajuta pe cei care au diabet de tip 2 să ţină sub control nivelurile de zaharuri din sânge.

Chiar dacă multă vreme nu a fost promovată ca aliment pentru slăbit, nutriționiștii o recomandă în diete, în cantități moderate, deoarece creşte senzaţia de saţietate și are un aport important de fibre şi de proteine.

Viață sănătoasă


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri