De ce vor fetiţele de şase ani să fie sexy

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Auto-sexualizarea încă de la vârste fragede  Foto: wastetimepost.com
Auto-sexualizarea încă de la vârste fragede  Foto: wastetimepost.com

Cele mai multe fetiţe încep încă de la vârste fragede să se gândească la ele ca la nişte obiecte sexuale, potrivit unui studiu aplicat pe copiii unei şcoli de şcoală primară din statele americane central nordice.

Cercetătorii au arătat şi în trecut că femeile şi adolescentele se gândeau la ele ca la nişte obiecte sexuale, dar noul studiu este primul care identifică auto-sexualizarea la copii.
Psihologii de laColegiul Knox din Galesburg, Illinois, au folosit păpuşi desenate pentru a evalua gradul de auto-sexualizare la 60 de fete cu vârste cuprinse între şase şi nouă ani. Lor le-au fost arătate două păpuşi, una îmbrăcată în haine strâmte, cu o tentă sexy, iar cealaltă purta o ţinută la modă, dar decentă, care-i acoperea corpul.

Folosind diferite păpuşi pentru fiecare întrebare, cercetătorii au cerut apoi fiecărei fete să aleagă păpuşa cu care seamănă, cu care ar vrea să semene,păpuşa care ar avea şanse să  fie cea mai populară fată din şcoală şi păpuşa cu care ar fi vrut să se joace. De cele mai multe ori, fetele au ales o păpuşă sexy. Rezultatele au fost semnificative în două categorii: 68% dintre fete au declarat că papuşa aleasă a fost cea cu care ar vrea să semene şi 72% au spus că au ales-o pentru că era mult mai populară decât păpuşa non-sexy.

Este foarte posibil ca fetele să fi vrut să arate precum păpuşa sexy deoarece ele cred că senzualitatea duce la popularitate, care vine cu multe avantaje sociale”, a explicat cercetătorul Christy Starr, citat de Huffingtone Post.
Alte studii au descoperit că senzualitatea creşte popularitatea în rândul fetelor, dar nu şi în rândul baieţilor. „Deşi dorinţa de a fi popular nu este unic feminină, presiunea de a fi sexy în scopul de a fi popular este o tendinţă feministă”, a declarat Christy Starr.

Starr, consilierii ei de cercetare şi co-autoarea Gail Ferguson s-au uitat la factorii care au influenţat răspunsurile fetelor. Cele mai multe dintre fete au fost recrutate de la două şcoli publice, dar câteva au fost recrutate de la un studio de dans local. Fetele din grupul din urmă au ales păpuşa non-sexuală pentru fiecare dintre cele patru întrebări.

Fiind implicate în dans şi alte sporturi, fetele de la şcoala locală au o alta imagine asupra corpului. „Este posibil ca pentru fetele tinere, implicarea în dans să crească stima pentru corp şi să le facă să conştientizeze că îşi pot folosi corpul şi în alte scopuri decât pentru a fi admirate de alţii şi astfel a scăzut auto-sexualizarea”, a spus Starr.

Mass-media în sine nu a influenţat preferinţele fetelor pentru păpuşa sexy. Dar fetele care au vizionat multe filme şi care au mame care acordă o atenţie excesivă hainelor şi aspectului fizic de zi cu zi, au ales păpuşa sexy ca fiind cea populară. 

Autorii sugerează că mass-media sau mamele care-şi sexualizează imaginea pot influenţa comportamentul copilelor. Pe de altă parte, mamele care au relatat că fetele urmăresc emisiuni TV sau filme educative, nu au ales păpuşile sexy. Convingerile religioase ale mamelor, de asemenea, au apărut ca un factor important în modul în care se percep fetele. Copiii care au petrecut mult timp în faţa televizorului, dar care au avut mame credincioase, au fost protejate împotriva auto-sexualizării.

Cu toate acestea, fetele care nu au petrecut mult timp în faţa televizorului, dar care au avut mame credincioase, au fost mult mai predispuse să spună că au vrut sa arate ca păpuşa sexy. Autorii studiului susţin că reacţiile fetelor excesiv protejate de lucrurile negative de la televizior, dar acre au părinţi sunt extrem de credincioşi, au ales păpuşa sexy tocmai din cauza „fructului interzis”.

Ce pot face mamele

Cărţi recente, precum „Efectul Lolita” şi „Atât de sexy atât de repede”, au tras un semnal de alarmă asupra sexualizării precoce a fetelor. În 2007, Asociaţia Americană de Psihologie (APA) atrăgea atenţia asupra acestei tendinţe, într-un raport privind sexualizarea fetelor.

„Numeroase studii au indicat că mai multe femei, şi nu bărbaţi, au tendinţa de a-şi sexualiza imaginea. Acestea sunt modelele feminine pe care tinerele fete le văd şi le copiază”, susţine autorul raportului APA. Printre alte exemple care influenţează identitatea fetiţelor, autorii amintesc reclamele cu conotaţie sexuală, păpuşile îmbrăcate sumar sau hainele neadecvate fetelor de vârsta lor. „Părinţii, profesorii şi colegii au fost, de asemenea, menţionaţi ca fiind factori de influenţă.”

„Mamele se simt atât de copleşite de mesajele de sexualizarea pe care fiicele lor le primesc de la mass-media încât simt că nu pot face nimic. Am constat, însă, că mamele sunt actori cheie în sexualizarea fiicelor lor. Acestea le pot învăţa pe fete despre valorile lor şi să le îndrume să nu manifeste comportamente sexualizate”,  a spus Starr.

Viață de cuplu

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite