Vechile sisteme IT din banci sunt prea lente
0Un studiu realizat de Accenture si SAP prezinta provocarile cu care se confrunta industria bancara si demonstreaza nevoia bancilor de a-si regandi arhitectura IT Organizatiile bancare din
Un studiu realizat
de Accenture si SAP prezinta
provocarile cu care se confrunta industria bancara si demonstreaza nevoia bancilor de a-si regandi arhitectura IT
Organizatiile bancare din intreaga lume au un grad tot mai redus al satisfactiei referitoare la vechile sisteme informatice utilizate si intentioneaza sa isi actualizeze tehnologia pentru a ramane competitive, arata un studiu global sponsorizat de Accenture si SAP.
Saptezeci de procente dintre directorii de banci implicati in acest studiu au declarat ca lipsa de flexibilitate a sistemelor informatice este cea mai mare problema care sta in calea succesului strategiilor lor de afaceri. Aproape jumatate dintre repondenti au numit drept cauze ale lipsei de competitivitate costurile ridicate de intretinere a infrastructurii, precum si lipsa integrarii sistemelor informatice. Pentru a face fata acestor probleme, un numar semnificativ de banci intentioneaza sa isi inlocuiasca sistemele informatice pentru operatiunile bancare - core banking - in urmatorii cinci ani. Dintre aceste banci, 30 la suta se afla in Europa, peste 35 la suta in regiunea Asia-Pacific si peste 20 la suta in America de Nord.
Aproape 1.500 de directori executivi din banci din intreaga lume au participat la acest studiu, in care au fost implicate institutii dintre cele mai importante 100 de banci din lume. Studiul a inclus institutii bancare de toate marimile din Europa (40%), Asia-Pacific (30%) si America de Nord (30%). Termenul de "core banking" a fost folosit pentru a defini suma tuturor componentelor IT care permit bancilor sa isi administreze produsele si serviciile financiare de baza, incluzand datele referitoare la clienti, depozite bancare, imprumuturi, tranzactii de plata si carduri de credit.
Problemele referitoare la sistemele pentru core banking au fost recunoscute si de managerii si angajatii din filialele bancilor. In sectiunea studiului destinata filialelor, s-au identificat problemele de zi cu zi cu care angajatii se confrunta utilizand vechile sisteme.
S-a con-statat ca angajatii filialelor isi petrec aproape 40% din ziua de lucru cu activitati de tip back-office legate de clienti, mai degraba decat cu activitati care implica interactiunea directa cu acestia. Totodata, acestia au raspuns ca printre principalele zone care au nevoie de imbunatatiri se numara timpul de reactie la solicitarile clientilor (38%) si integrarea diferitelor aplicatii utilizate (38%). Jumatate dintre angajatii filialelor au remarcat ca cele mai frecvente probleme intalnite in procesarea tranzactiilor bancare sunt intarzierile, lipsa unor date adecvate referitoare la clienti sau neintelegerea cerintelor acestora.
Managerii institutiilor ban-care implicati in studiu au indicat doua mo-tive principale pen-tru care sistemele lor sunt lipsite de flexibilitate: tehnologia vechilor sisteme, care nu permite dezvoltarile viitoare si sistemele infor-matice customizate excesiv, complexe, greu de schimbat si care necesita costuri mari de intretinere.
Un alt aspect important relevat a fost faptul ca factorii de decizie din domeniul afacerilor si IT-ului au asteptari diferite cu privire la valoarea adaugata pe care un sistem software trebuie sa o produca. 39% dintre manageri isi doresc un sistem care sa permita inovarea rapida a produselor bancare, in timp ce reprezentantii IT isi doresc in primul rand un sistem care sa reduca cheltuielile de intretinere (40%).
Deloc surprinzator, aproa-pe jumatate dintre repondenti au citat costurile drept o problema majora a sistemelor software pentru core banking. Studiul a aratat ca bancile isi consuma aproape jumatate din bugetul IT pentru intretinerea sistemelor de baza. O mare parte din aceste cheltuieli este destinata eforturilor de dezvoltare pentru adaugarea de noi functionalitati sau aplicatii in infrastructura de baza.
Directorii IT chestionati au declarat intr-un procent foarte mare ca o arhitectura IT alcatuita din componente standard si orientata catre servicii este o trasatura esentiala a unui sistem IT eficient.