Samsung lansează Innovation Report 2021, un raport despre tehnologie, trenduri şi responsabilitate digitală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Samsung Innovation Report 2021.
Samsung Innovation Report 2021.

Samsung România lansează Inovation Report 2021, ajuns în acest an la a doua ediţie; Innovation Report 2021 este un catalog digital dedicat trendurilor din tehnologie care construiesc realitatea în care trăim şi care vor influenţa considerabil viitorul.

Raportul răspunde la o serie de întrebări şi defineşte mai multe concepte precum:

  • Cum s-a modificat comportamentul de consum pe fondul schimbărilor cauzate de pandemie? Sectorul de e-commerce românesc a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult vs. 2019, potrivit estimărilor Asociaţiei Române a Magazinelor Online. De asemenea, interesele românilor au capatat o nouă dinamică: conform unui studiu Euromonitor, românii au fost interesaţi, în special, să cumpere produse IT de birou, dar şi produse din categoria „casă şi grădină”. În acelaşi timp, căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut (+32%), alături de cele pentru electronice (+28%), mâncare şi băuturi (27%) sau hobby-uri (+25%).
  • Care sunt tehnologiile viitorului – 5G, AR/VR, ecrane pliabile - şi cum sunt definite concepte precum realitatea mixtă sau metaverse? Dimensiunea pieţei globale de realitate virtuală a fost evaluată la 15,81 miliarde de dolari în 2020 şi se aşteaptă ca aceasta să aibă o rată de creştere anuală de 18% din 2021 până în 2028, conform Gran View Research. Cât despre tehnologia 5G, conform unui sondaj realizat de Samsung, în noiembrie 2019, 24% dintre români au declarat că au auzit de 5G şi că ştiu bine beneficiile 5G, iar în septembrie 2020 acest procent a crescut la 30%. Iar dacă în 2019 un procent de 9% susţineau că nu au auzit nimic despre 5G, acesta a scăzut la 3% în 2020. În ceea ce priveşte beneficiile percepute de către români, marele atu adus de 5G este viteza crescută la Internet (55%).
  • Tendinţele fenomenului de gaming pe piaţa locală – unde studiile arată că peste 8 milioane de români sunt pasionaţi de gaming, dintre care 48% sunt femei;
  • Sustenabilitatea şi cum protejăm mediul înconjurator şi societatea de mâine - conform studiului derulat de EY România, 74% dintre respondenţi consideră că sustenabilitatea este o prioritate pentru compania pe care o reprezintă. De asemenea, în 2019, Samsung Electronics a redus consumul anual de energie cu 42%, comparativ cu 2008, prin adoptarea unor compresoare cu un grad ridicat de eficienţă pentru frigidere şi schimbătoare sustenabile de căldură pentru aparatele de aer condiţionat.
  •  Cyberbullying şi cum ajutăm tinerii de azi care se confruntă cu acest fenomen - patru din cinci adolescenţi cu vârsta sub 18 ani au declarat că au fost ţinta cyberbullying-ului, iar principalele „arme” de atac folosite pe Internet pentru a agresa victimele sunt corelate cu înfăţişarea acestora şi cu felul în care se îmbracă, arată un studiu realizat de Bitdefender.
  • Diversificarea forţei de muncă şi care este progresul dobândit de sexul feminin în industria tehnologică - începând din 2011, numărul persoanelor de sex feminin care au început să lucreze în companii de IT şi tech a crescut constant, de la 21,7%, la un maxim de 27,3% în 2015, potrivit Eurostat. De asemenea, jumătate (56%) dintre femeile din România care activează în domeniul tehnologiei a observat că raportul de egalitate între sexe s-a îmbunătăţit în organizaţiile lor, în ultimii doi ani, reiese din noul raport „Where are we now? Understanding the evolution of women in technology", realizat de Kaspersky.

Innovation Report 2021 înglobează viziunea Samsung în care tehnologia este un facilitator pentru o viaţă mai bună, în care tehnologia le permite oamenilor să facă mai mult şi care dă acces la noi experienţe ce vor îmbunătăţi viaţa de zi cu zi şi, în cele din urmă, lumea întreagă. Raportul cuprinde date locale, internaţionale, dar şi rezultate ale studiilor derulate exclusiv de Samsung România; acesta abordează, printre altele, evoluţia tehnologică şi schimbările comportamentale şi de consum din ultimii 2 ani, de când emergenţa COVID-19 a schimbat din temelii societatea la nivel global şi a produs mutaţii semnificative în modul în care muncim, în care ne petrecem timpul liber şi chiar în modul în care relaţionăm unii cu alţii.

În acest an, relaţia utilizatorilor cu tehnologia a devenit mult mai puternică, având în vedere transformările din societate. În cadrul Innovation Report 2021 sunt incluse şi păreri ale experţilor din domeniu cu privire la temele abordate pe care le puteţi accesa în playlist-ul dedicat de aici sau prin scanarea codurilor QR incluse în raport:

  • Alex Dohotaru, Managing Partner & Creative Director Creative VR - despre tehnologiile viitorului, AR & VR;
  • Max Ioan, gamer, creator de conţinut şi ambasador Team Galaxy - despre gaming;
  • Sylwia Chada, General Manager Tik Tok CE – despre trenduri populare şi Tik Tok;
  • Cristina Bazavan, jurnalist şi specialist comunicare - despre responsabilitate digitală;
  • Irina Simion, gamer, parte din GRL Power, creatoare de conţinut şi ambasador Team Galaxy - despre femei în tech.

Pentru a înţelege mai bine realitatea în care trăim trebuie să înţelegem care sunt tehnologiile viitorului, cu ce ne va influenţa lumea digitală şi care sunt responsabilităţile pe care ar trebui să le asume atât companiile, în calitate de influenţatori globali şi locali, cât şi consumatorii finali. 

Raportul integral ce poate fi descărcat de pe site-ul Samsung România.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite