Pierderea a 500.000 de clienţi a redus veniturile Romtelecom cu 3,8%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Profitul net aferent anului 2006 a scăzut cu aproape 30 milioane de euro faţă de anul precedent Veniturile Romtelecom, principalul operator de telefonie fixă din România, au înregistrat

Profitul net aferent anului 2006 a scăzut cu aproape 30 milioane de euro faţă de anul precedent

Veniturile Romtelecom, principalul operator de telefonie fixă din România, au înregistrat o scădere de 3,8 procente, până la valoarea de 894,8 milioane de euro, de la 927,7 milioane de euro, în 2005. Principala cauză a fost reprezentată de reducerea numărului de linii, tendinţă cu care Romtelecom se confruntă de o bună perioadă de timp.

Astfel, dacă la sfârşitul anului 2005, compania avea în portofoliu un număr de 3,9 milioane de clienţi, liniile de telefonie fixă au scăzut la finele anului trecut cu 14%, până la 3,4 milioane.

Nivelul de profitabilitate, în creştere

În plus, profitul net corespunzător întregului an 2006 a fost de 55,2 milioane de euro, în scădere faţă de 84,9 milioane de euro în 2005. "Scăderea a fost cauzată mai ales de câştigurile financiare mai reduse, de consolidarea pierderilor Cosmote, unde Romtelecom deţine 30% din acţiuni, şi de impozitele mai mari", susţin, într-un comunicat de presă, reprezentanţii principalului operator de telefonie fixă. Tendinţa de scădere a veniturilor Romtelecom consemnată anul trecut s-a menţinut şi în trimestrul al patrulea, când veniturile s-au redus cu 2,6%, la 229,8 milioane de euro, potrivit raportului financiar trimestrial publicat ieri de grupul elen OTE, proprietarul firmei. Potrivit datelor furnizate de Romtelecom, EBITDA (indicatorul profitabilităţii companiei) a rămas, în cifre absolute, la aproximativ acelaşi nivel ca în anul anterior, atingând 338,3 milioane euro în comparaţie cu 341,5 milioane euro în 2005. "Însă, în cotă procentuală, EBITDA s-a îmbunătăţit de la 36,7% în 2005, la 37,8% în 2006. Un asemenea nivel ridicat de profitabilitate pentru doi ani consecutivi a fost posibil în principal prin eforturile companiei de a menţine costurile sub control", se arată în poziţia companiei. Scăderea veniturilor este pusă însă de oficialii Romtelecom pe seama reducerii numărului de linii de telefonie fixă operate, dar şi pe diminuarea traficului, atât la clienţii individuali, cât şi în cazul apelurilor din reţelele altor companii. Situaţia cu care se confruntă Romtelecom este justificată şi de apariţia unor opertori alternativi de telefonie fixă, dar şi prin faptul că românii preferă tot mai mult serviciile de telefonie mobilă în detrimentul celor fixe. Veniturile pierdute de către Romtelecom ca urmare a reducerii constante a numărului de clienţi ai telefoniei fixe se aşteaptă să fie compensate de veniturile ce vor fi înregistrat din servicii de date şi televiziune digitală. "Continuând investiţiile realizate în ultimii ani, cu 200 milioane de euro, numai în 2006, Romtelecom a pregătit terenul pentru a avea în 2007 vânzări cu mult mai mari pentru serviciile de Internet prin ADSL şi televiziune digitală", spune Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom. Potrivit acestuia, obiectivul este acela "de a înlocui veniturile pierdute ca urmare a scăderii numărului de clienţi de telefonie fixă.

Numărul de angajaţi a fost diminuat în 2006 cu circa 800

În paralel cu această evoluţie, serviciile de date (ADSL, VPN, alte servicii de bandă largă) au înregistrat creşteri semnificative, de peste 145%, în al patrulea trimestru al anului 2006 faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Astfel, la sfârşitul anului 2006, numărul clienţilor de ADSL facturaţi era de 89.000, în comparaţie cu aproximativ 8.000 la sfârşitul anului 2005. De asemenea, veniturile din liniile închiriate au cunoscut o tendinţă de creştere, îmbunătăţindu-se cu 17%. În plus, tot pentru diminuarea pierdurilor înregistrate pe partea de telefonie fixă, la sfârşitul lunii noiembrie 2006, Romtelecom a lansat noul său serviciu de televiziune digitală prin satelit-Dolce. În numai două luni de la lansare, Dolce înregistra deja 60.000 de clienţi. Pe ansamblul anului, veniturile din serviciile telefonie interne au scăzut de la 640,5 milioane de euro la 604,6 milioane de euro, iar cele din telefonie internaţională de la 144,2 milioane de euro la 126,5 milioane de euro. Veniturile din interconectare, respectiv tarifele achitate de clienţi ai altor operatori care apelează numere din reţeaua Romtelecom s-au redus cu 16,9% în ultimul trimestru din 2006, în pofida menţinerii nivelului traficului. Potrivit Mediafax, valoarea datoriilor companiei pe termen lung s-a redus la 105,1 milioane de euro, la finele anului 2006, de la 148,4 milioane de euro în decembrie 2005.

Numărul de angajaţi a fost diminuat în 2006 cu circa 800, reprezentând 6% din total. OTE deţine 54,01% din acţiunile Romtelecom, în timp ce restul este controlat de stat.

Obiectivul este de a înlocui veniturile pierdute ca urmare a scăderii numărului de clienţi de telefonie fixă prin vânzări mai mari de servicii de internet prin ADSL şi televiziune digitală
Yorgos Ioannidis
director general al Romtelecom

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite