Ofertele operatorilor, mai transparente: trebuie comunicate limitările şi restricţiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a supus astăzi consultării publice o serie de noi obligaţii de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de telefonie, internet şi televiziune, cu scopul de a creşte gradul de transparenţă a ofertelor telecom.

La începutul anului 2014, în România existau peste 4 milioane de abonaţi la telefonie fixă, aproape 23 de milioane de cartele SIM de telefonie mobilă active, 46% din gospodării aveau o conexiune la internet fix de bandă largă, iar peste 85% dintre acestea deţineau un abonament la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale.

Principala noutate pe care o aduce proiectul de decizie al ANCOM este extinderea obligaţiilor de informare a utilizatorilor finali şi în sarcina furnizorilor de servicii de internet şi televiziune, în plus faţă de  furnizorii de servicii de telefonie care au obligaţii de transparenţă şi în prezent.

Astfel, furnizorii de servicii de comunicaţii electronice vor avea obligaţia să publice pe paginile proprii de internet informaţii despre existenţa anumitor blocări sau limitări ale traficului de internet, ale serviciilor sau aplicaţiilor care pot fi contractate, dacă astfel de blocări există şi sunt permise de lege (de exemplu, restricţii în utilizarea unor aplicaţii precum Skype sau WhatsApp).

Pragurile de limitare trebuie comunicate

Furnizorii de servicii de telefonie şi de internet vor trebui să publice pe pagina proprie de internet şi să comunice, înainte de contractare, informaţii despre existenţa anumitor praguri dincolo de care este limitată sau condiţionată utilizarea resurselor contractate de utilizatorul final (trafic, minute incluse), precum şi privind consecinţele depăşirii acestor praguri (precum limitări ale vitezei sau plata unui tarif suplimentar).

De asemenea, în cazul serviciilor de acces la internet, va fi publicată şi comunicată înainte de contractare valoarea maximă a vitezei de download şi de upload, precum şi a vitezei minime garantate, acolo unde aceasta există (iar în cazul în care nu există o viteză minimă garantată se va preciza acest lucru).

Link direct către contract

Totodată, pe site-urile operatorilor telecom va trebui detaliată cel puţin acoperirea geografică de tip outdoor a serviciilor pe care aceştia le furnizează, cu precizarea localităţilor unde există acoperire, prin suplimentarea informaţiilor existente deja sub formă de hărţi ce precizează acoperirea serviciilor.

În plus, atât operatorii de telefonie, cât şi cei de internet şi televiziune trebuie să afişeze pe pagina principală a site-ului propriu un link direct, uşor vizibil şi cu o denumire sugestivă, către contractul cadru şi condiţiile de furnizare a cartelelor preplătite, dar şi să păstreze online o arhivă cu contractele cadru şi cu planurile tarifare care nu mai sunt în vigoare, dar care sunt încă utilizate de abonaţi.

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/operatori" target="_blank">View the story "Operatori" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite