O firmă americană susţine că 80% din click-urile de pe Facebook vin de la roboţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Limited Run a acuzat Facebook că minte în privinţa reclamelor de pe platformă FOTO: Shutterstock
Limited Run a acuzat Facebook că minte în privinţa reclamelor de pe platformă FOTO: Shutterstock

O companie din Statele Unite ale Americii a descoperit că 80% din click-urile pe care le primea la reclamele sale de pe Facebook veneau de la roboţi, nu de la oameni. 

Limited Run oferă servicii artiştilor şi companiilor de muzică. Fiind la început, a decis să-şi deschidă o pagină pe Facebook şi pentru a-şi creşte influenţa, au vrut să folosească serviciul de reclame de la Facebook. Nu mică le-a fost mirarea când au descoperit, în urma unui proces de analiză, că multe dintre click-urile primite nu veneau de la publicul potenţial, scrie „TechCrunch”.

Compania a explicat pe pagina oficială de Facebook cum stă situaţia, iar subiectul a devenit popular pe Reddit, fiind comentat de către utilizatori.

„Acum câteva luni, când ne pregăteam să lansăm Limited Run, am început să experimentăm cu reclame pe Facebook. Am descoperit lucruri ciudate. Facebook ne taxa pentru numărul de click-uri primite, dar doar 20% din acestea se vedeau şi în traficul de pe site. La început ne-am gândit că e vina noastră. Am folosit alte servicii de analiză, dar nu primeam mai mult de 15-20% din vizite pe site de pe Facebook. Aşa că am făcut ce nişte dezvoltatori buni fac. Am construit propriul program de analiză a traficului. Ce am descoperit? 80% din click-urile pentru care Facebook ne taxa nu aveau pornit JavaScript-ul. Iar dacă acea persoană nu are JavaScript-ul activat, este foarte greu pentru program să verifice click-ul.


Anii noştri de experienţă ne spun că doar 1-2% din oameni au dezactivate opţiunile de JavaScript, nu 80%. Aşa că am făcut din nou, ce face un dezvoltator bun: am creat un acumulator de date (logger). Ce am descoperit? 80% din click-uri veneau de la roboţi. Da, e corect. Boţii ne creşteau preţul publicităţii”.

Mai multe detalii

Fondatorul Limited Run, Tom Mango, a fost contactat de către cei de la „TechCrunch”, pentru a da mai multe detalii despre această problemă. El a declarat că a încercat să-i contacteze pe cei de la Facebook pentru mai multe explicaţii, dar a fost tratat cu indiferenţă şi cu răspunsuri automate.

Cu toate acestea, există dileme şi în privinţa afirmaţiilor celor de la Limited Run. Descoperirea lor a avut loc acum câteva luni, dar au ieşit abia acum. Tom Mango a explicat că acest lucru ţine şi de faptul că au fost ocupaţi cu lansarea versiunii de teste a site-ului şi că nu au avut timp şi de această chestiune. În schimb, este clar că Limited Run a câştigat popularitate şi fără reclamele de la Facebook, tocmai criticându-le. De altfel, mii de firme au folosit serviciul Facebook Ads şi nu s-au plâns de astfel de probleme.

Anunţul celor de la Limited Run a venit şi după ce BBC a realizat o emisiune în care a arătat cum au câştigat 3.000 de fani la o pagină despre un covrig, majoritatea fiind utilizatori falşi, care dăduseră Like la zeci de mii de pagini.

Unul dintre cele mai influente site-uri de tehnologie din lume, "AllThingsD" a postat o ştire relevantă, formată doar dintr-o imagine, în care-i numeşte mizerii pe cei de la Limited Run. 

image
Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite