Nokia Maps ar putea ajunge pe noile tablete Amazon. Kindle Fire are 22% din piaţa tabletelor şi stocuri epuizate
0Amazon are programat un eveniment pe 6 septembrie, unde, cel mai probabil, va lansa urmaşul pentru Kindle Fire şi posibil o tabletă cu ecran de 10 inci. Însă până atunci, se pare că Amazon pregăteşte câteva lucruri noi, cum ar fi că vrea să introducă aplicaţia de navigare Nokia Maps şi să renunţe la cea de la Google, deşi tableta va rula sistemul Android.
Apple a fost prima companie care să anunţe că renunţă la aplicaţia Google Maps, dar producătorul iPhone-ului a venit cu propria variantă, Apple Maps, în locul alegerii unei alternative de pe piaţă. Însă, potrivit Reuters, Amazon se pare că va alege programul Nokia Maps care vine şi cu sistemul de operare Windows Phone 8.
Surse din interiorul companiei au spus că următoarea tabletă va include şi servicii de localizare, dar n-au precizat dacă va veni cu un modul GPS sau doar va folosi localizarea prin WiFi şi, posibil, conexiunea 3G, dacă va include aşa ceva. Însă este incert dacă aplicaţia Nokia Maps va fi disponibilă chiar de la start, dat fiind că în primă fază a fost dezvoltată pentru Symbian, iar acum rulează pe Windows Phone, astfel că portarea este mai dificilă.
Mai mult, Amazon a cumpărat în iulie compania UpNext care este specializată în cartografierea 3D a oraşelor şi a principalelor puncte de interes, cum ar fi stadioanele. Iar Nokia a devenit una dintre cele mai mari companii care se ocupă cu dezvoltarea soluţiilor de navigare, după ce a cumpărat în 2007 compania Navteq.
Prima imagine cu noul Kindle Fire şi câteva detalii
Site-ul „The Verge” a obţinut o imagine cu noua tabletă Kindle Fire, încă neconfirmată dacă va arăta aşa sau nu, care oferă însă şi câteva detalii. Noul dispozitiv va avea o cameră pentru apeluri video şi o bară de navigare destul de încărcată, după cum se vede în imaginea de mai jos. Mai mult, s-au făcut câteva modificări şi la interfaţa tabletei, fiind mai aerisită.

Kindle Fire a fost un succes şi un pionier
Amazon a lansat tableta Kindle Fire în 2011, are un ecran de 7 inci, rulează Android, dar, cel mai important lucru, a ieşit pe piaţă cu preţul de 200 de dolari. A fost prima tabletă cu preţul ăsta care s-a bucurat de un interes şi un succes destul de mari. După Kindle Fire, şi Google a intrat în 2012 pe această piaţă, cu tableta Nexus 7 fabricată de Asus.
Gigantul comerţului online şi-a permis să o lanseze cu un preţ aşa de mic pentru că prin Kindle Fire şi-a promovat produsele, cum ar fi cărţile sau materialele multimedia din magazinele sale online. Amazon a creat chiar şi un magazin dedicat de aplicaţii, Appstore, renunţând la Play Store de la Google. Iar înainte de tabletă, gigantul american a lansat mai multe e-readere.
De curând, Amazon a anunţat că tableta a ajuns, în nouă luni, să aibă 22% din piaţa de tablete din Statele Unite ale Americii. Şi, potrivit analizei IDC, au fost vândute aproximativ 1,2 milioane de exemplare Kindle Fire în al doilea trimestru, aducând tableta la o cotă de 5% la nivel mondial, în urma produselor Samsung şi Apple. iPad este în continuare cea mai bine vândută tabletă cu o cotă de 68% în acelaşi trimestru doi, iar Apple a vândut 17 milioane de tablete.
Amazon a anunţat şi că stocurile pentru Kindle Fire s-au epuizat, tocmai la timp pentru evenimentul din 6 septembrie. Însă noile produse ale companiei nu se vor lupta doar cu iPad şi Nexus 7 ori cu cele de la Samsung, ci şi cu Surface de la Microsoft şi, posibil, un iPad Mini de la Apple. Iar pe piaţă vor fi şi tabletele cu Windows RT, astfel că lupta va fi destul de mare.