Magazinele de lux folosesc manechine care spionează clienţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Programele de recunoaştere facială pot identifica vârsta sau sexul unei persoane. FOTO skybiometry.com
Programele de recunoaştere facială pot identifica vârsta sau sexul unei persoane. FOTO skybiometry.com

Un producător italian de manechine a creat modele care sunt dotate cu camere de filmat şi programe de recunoaştere facială folosite pentru a crea un tipar al fiecărui cumpărător. Astfel, comercianţii îşi adaptează afacerea în funcţie de datele obţinute de manechin şi pot afişa reclame orientate spre un anumit public.

Datele despre cumpărători colectate de manechine ajută companiile în practicarea unei publicităţi cât mai precise şi afişarea de anunţuri specifice. Până acum sunt cinci companii care folosesc produsele EyeSee ale producătorului Almax, notează „Bloomberg“. Preţul unui singur manechin este de aproximativ 4.000 de euro şi la exterior arată ca unul obişnuit, dar în interior are dotări demne de filmele cu spioni.

Corpul manechinului este fabricat din polistiren, iar unul dintre ochi adăposteşte o cameră foto. Imaginile sunt apoi procesate într-un program de recunoaştere facială şi informaţii ca vârsta, genul sau situaţia financiară sunt stocate. Însă asta nu se rezumă doar la clienţii care intră în magazin, ci sunt înregistraţi şi cei care trec pe lângă vitrinele magazinelor.

Cererea este mare pentru că industria publicităţii de orice fel se orientează tot mai mult către noile tehnologii pentru a livra cât mai exact produsele promovate. „Orice program care te ajută să le faci un profil oamenilor, în timp ce identitatea lor rămâne anonimă, este fantastic“, a afirmat Uché Okonkwo, director executiv al Luxe Corp, companie de analiză şi strategie pe segmentul de lux.

Primul model de manechin a fost lansat în decembrie 2011 şi este deja folosit în trei ţări din Europa şi în Statele Unite ale Americii. Şi chiar din primele zile, un magazin şi-a ajustat reclamele afişate pentru că datele de la EyeSee indicau că bărbaţii cheltuie mai mult decât femeile. Iar un alt magazin a introdus anunţuri în limba chineză după ce a văzut că o treime din vizitatori erau asiatici şi aceştia foloseau doar o anumită uşă după ora 4.

Este viitorul publicităţii, cu sau fără voia cumpărătorilor

Deocamdată, compania Almax evită procesele juridice pentru că manechinele nu stochează imagini, ci doar creează tipologii ale cumpărătorilor. Însă e cert că viitorul anunţurilor arată aşa: cât mai orientate către client, cât mai în drumul său şi mai potrivite gusturilor sale. În online, astfel de strategii sunt aplicate mai ales de reţelele sociale ca Facebook sau Twitter.

Mai mult, Almax va dota viitoarele modele de manechine cu microfoane şi programe de recunoaştere vocală. Astfel, este posibil ca în câţiva ani manechinul să îţi sugereze ce este mai potrivit pentru tine ceea ce înseamnă că promovarea va fi mai exactă, dar şi mai intrusivă. O imagine actuală a aşa ceva sunt site-urile cu multe reclame de tip pop-up sau audio.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite