INTERVIU Răzvan Gavrilaş, CEO BrandMentions: „Distribuie conţinut relevant pentru audienţa ta, care să nu te promoveze în mod direct şi ostentativ”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
gavrilas brandmentions

BrandMentions este o unealtă online care are grijă ca ţie să nu iţi scape nimic din ce vorbeşte lumea pe internet, referitor la conturile pe care le administrezi. Este utilă mai ales pentru business şi poţi urmări cu ajutorul acesteia fiecare ”menţionare” din online care te-ar putea interesa.

Am stat de vorbă cu Răzvan Gavrilaş, CEO al BrandMentions, o afacere românească care are din ce în ce mai mult succes pe piaţa online autohtonă.

Cât de important este să urmareşti prezenţa online a afacerii tale?

”Imaginează-ţi că ai livrat un serviciu pentru un client. Acesta este foarte nemulţumit şi a început să scrie online despre asta. Interacţionează cu oameni care comentează pe site-ul lui şi pe Facebook.  Un sentiment negativ începe să se formeze în jurul companiei tale. Vânzările scad. Nu înţelegi de ce”, explică Gavrilaş.

”Acesta este doar unul dintre scenariile prin care poate trece compania ta pe internet. Astăzi nu mai este de ajuns doar să exişti în mediul online cu un site şi conturile de social media ale companiei. Pentru ca businessul tău să existe şi să crească trebuie să fii proactiv. Vrei să fii acolo când lumea vorbeşte despre tine. Vrei să interacţionezi. Vrei să câştigi mai mulţi clienţi.

Nu poţi face acest lucru fără să îţi monitorizezi compania pe Internet. Poţi să o faci şi pe Facebook în mod direct, dar vei vedea doar o mică parte din comentariile care apar despre tine. Internetul este mult mai mare. Sunt siteuri de ştiri, bloguri, forumuri, alte reţele sociale. Ai nevoie de instrumente care să le monitorizeze pe toate, într-un singur loc”, a adăugat acesta.

Monitorizaţi atât pe platformele sociale cât şi pe Google?

”Da. Monitorizăm internaţional, peste 30 de ţări. Procesăm zeci de milioane de menţiuni zilnic pentru clienţii noştri. BrandMentions foloseşte atât un crawler dedicat, cât şi multe alte surse de date pentru a completa imaginea de ansamblu. Ai toate menţiunile într-un singur loc. Asta face procesul foarte uşor pentru utilizator”, completează Răzvan.

Cărui tip de afacere îi poate fi mai utilă o astfel de platformă? Startup-urilor sau companiilor dezvoltate?

”BrandMentions este util pentru orice fel de companie. Dacă ai o companie mică, cel mai probabil nu vei avea multe menţiuni. Cu siguranţă ai un număr de competitori pe care îi analizezi. Informaţiile pe care le poţi obţine despre ei sunt foarte valoroase. 

Cu ajutorul BrandMentions poţi monitoriza atât compania ta, dar şi pe cea a competitorilor. Este important să fii la curent cu ceea ce fac ceilalţi care activează în domeniul tău. Câteva exemple ar fi târgurile şi expoziţiile la care urmează să participe, clienţii nemulţumiţi de serviciile lor, persoanele influente din mediul online cu care colaborează.

Companiile dezvoltate au deja departamente specializate care se ocupă de managementul reputaţiei şi analiza competiţiei. Ele înţeleg deja de ce aceste monitorizări sunt foarte importante. 

Avem de asemenea firme de PR şi agenţii de digital marketing care ne folosesc serviciile pentru clienţii lor. Livrăm pentru multinaţionale, bănci, startup-uri, dar şi multe companii mici şi medii care au înţeles de ce este important să fie proactive în mediul online”, îmi explică Gavrilaş.

Cum poţi face lumea din online să vorbească mai mult despre afacerea/produsul tău?

”În primul rând, trebuie să fii creativ. A devenit din ce în ce mai greu să te diferenţiezi în multitudinea de conţinut care este publicat şi distribuit zilnic. Vrei să apari în faţa cât mai multor potenţiali clienţi. Poţi face asta cu ajutorul blogului tău. 

Distribuie conţinut relevant pentru audienţa ta, care să nu te promoveze în mod direct şi ostentativ. Oferă oamenilor ceva gratis şi de calitate: un studiu de caz, un video haios, un articol de interes, care să provoace discuţii. Scopul tău este să fii "top of mind" pentru acei potenţiali clienţi. O parte dintre ei vor interacţiona cu tine în social media şi prin articole în care te menţionează. O parte îţi vor deveni clienţi, a completat Răzvan Gavrilaş.

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite