HP furnizeaza echipei BMW WilliamsF1 tehnologia supercalculatoarelor Linux

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Echipa BMW Williams F1 foloseste tehnologia Linux a HP, standard in industrie, la imbunatatirea inovatiilor aerodinamice si furnizarea celor mai riguroase analize de care au beneficiat vreodata

Echipa BMW Williams F1 foloseste tehnologia Linux a HP, standard in industrie, la imbunatatirea inovatiilor aerodinamice si furnizarea celor mai riguroase analize de care au beneficiat vreodata cursele de Formula 1. HP a anuntat ca echipa BMW WilliamsF1 foloseste in prezent unul dintre cele mai spectaculoase modele aerodinamice de inalta rezolutie pe un cluster de servere HP ProLiant, standard in industrie, bazat pe Linux. Solutia permite modelarea aspectului aerodinamic al masinii actuale a echipei BMW WilliamsF1 precum si al celei noi, destinata sezonului 2004. Furnizand analize riguroase in timpul curselor, noua solutie face parte dintr-o strategie informatica integrata, in curs de dezvoltare, care plaseaza echipa BMW WilliamsF1 in pole position din punctul de vedere al puterii infrastructurii si al performantelor sistemului. Colaborarea din 2003 a specialistilor HP cu echipa BMW WilliamsF1 a avut ca rezultat cresterea de trei ori a capabilitatilor de simulare, realizandu-se analize ale modelului masinii mai eficiente ca niciodata. Aceste capabilitati noi permit simulari mai detaliate ale dinamicii fluidelor, asigurand posibilitatea explorarii unei game mai largi de solutii in timpul scurt afectat dezvoltarii. Echipa a putut deja sa reduca elementele procesului de proiectare de la trei zile la 14 ore. Acest nou supercomputer are flexibilitatea sa ruleze un model de dimensiuni mari sau mai multe modele mai mici separat. "Clusterul de servere HP ProLiant cu sistem de operare Linux, recent implementat, a contribuit in mod semnificativ la cresterea performantelor" - afirma Said Naethan Eagle, expert in aerodinamica la WilliamsF1. "El ne permite sa reducem timpul de proiectare, productie si testare la jumatate, oferindu-ne in acelasi timp mai multa capacitate pentru experimentarea conceptelor de proiectare ale noii masini". Modelarea aerodinamica permite echipei de proiectare sa faca ajustari de ultim moment care echilibreaza necesitatea folosirii fluxului de aer pentru mentinerea masinii pe traseu cu necesitatea prevenirii franarilor care nu sunt necesare.

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite