GRAFIC Ce vor românii să cumpere de Black Friday şi de unde?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Potrivit unui studiu Millward Brown Romania, numărul românilor care au auzit de reducerile din cadrul Black Friday a ajuns anul acesta la 63% în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani.

Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, sunt cu aproape o treime mai multe persoane (cu peste 1,7 milioane mai multe persoane) care ştiu acum de Black Friday.

Numărul celor care plănuiesc să cumpere ceva cu această ocazie este de asemenea în creştere. Comparativ cu nivelul din 2013, anul acesta sunt cu peste 1,3 milioane mai multe persoane care intenţionează să facă o achiziţie în perioada reducerilor. Cu alte cuvinte, 38% dintre românii cu vârsta între 18 şi 65 de ani (aproximativ 4,75 milioane) doresc să cumpere ceva de Black Friday („probabil voi cumpăra” sau „sigur voi cumpăra”).

La fel ca în anii precedenţi, în rândul bărbaţilor şi al segmentului de tineri (24 – 34 de ani), se observă un nivel al intenţiei de cumpărare semnificativ mai ridicat decât la nivelul populaţiei generale. Faţă de media generală de 13% a celor care au auzit de Black Friday şi spun că „sigur vor cumpăra”, în cazul bărbaţilor media urcă la 15% iar în cazul tinerilor la 16%.

De ce magazine sunt interesaţi românii? Aflaţi în infografia de mai jos. 

Magazine favorite de Black Friday | Create Infographics

“În general, bărbaţii sunt mai entuziaşti decât femeile când vine vorba de cumpărăturile online. O explicaţie este că produsele de care femeile sunt mai interesate (cum ar fi hainele, încălţămintea sau produsele de îngrijire personală), sunt mai degrabă “senzoriale” şi astfel necesită o experienţă directă pentru o validare completă înainte de achiziţie. Satisfacerea acestei nevoie reprezintă în continuare o barieră importantă”, completează Daniela Lazăr.

Anul acesta de Black Friday lista de cumpărături este compusă, în medie, din 2 categorii de produse. Pe această listă se regăsesc cel mai frecvent electrocasnicele mici (36%) cum ar fi aspiratoarele, mixerele, roboţii de bucătărie iar televizoarele (30%) şi telefoanele mobile (20%) le urmează, potrivit intenţiei de achiziţie.
Televizoarele şi telefoanele mobile sunt şi categoriile care înregistrează cea mai mare creştere a intenţiei de cumpărare faţă de 2013. Astfel, sunt cu 11% mai multe persoane în cazul televizoarele şi cu mai multe 9% în cazul telefoanelor mobile.  

[<a href="//storify.com/vladandriescu3/black-friday-romania" target="_blank">View the story "Black Friday Romania" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite