Facebook reduce intimitatea copiilor şi îi va folosi la postările publicitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook ştie că are o problemă, chiar dacă a ajuns la peste 1,2 miliarde de utilizatori: tinerii nu mai folosesc reţeaua. Ultima schimbare în politica de confidenţialitate încearcă să încurajeze participarea acestora, dar elimină un filtru de securitate.

Facebook a schimbat politica de intimitate a reţelei pentru tinerii cu vârste cuprinse între 13 şi 17 ani. Aceştia aveau la dispoziţie alţi termeni şi condiţii faţă de restul utilizatorilor şi mai multe limitări în privinţa interacţiunii cu utilizatorii adulţi. De acum, Facebook elimină acest filtru.

Adolescenţii nu aveau voie să distribuie nimic în mod public, pentru a nu se expune oamenilor cu intenţii maliţioase. Maximum, ei puteau distribui prietenilor celor pe care-i aveau în listă. Începând de săptămâna aceasta, cei cu vârste cuprinse între 13 şi 17 ani au aceleaşi drepturi ca şi ceilalţi utilizatori. Motivul? Conţinutul lor trebuie să ajungă, evident, la cât mai mulţi oameni pentru a-i ţine interesaţi şi pentru a nu-i pierde în dauna altor reţele mai mici.

Ce reprezintă această mişcare? Jim Steyer de la Common Sense Media a declarat pentru PBS că "e un efort de a monetiza informaţiile personale ale adolescenţilor. Natura publică a postărilor tinerilor va permite Facebook să-i folosească în Sponsored Stories, care sunt forma cea mai lucrativă de advertising".

Ce probleme ar putea apărea? De exemplu, ask.fm are probleme pentru că oricine poate să ne le răspundă celor care-şi fac profil acolo, iar mulţi copii s-au trezit în mijlocul hărţuielilor online, fără să ştie cum să iasă din această situaţie. O postare publică pe care o face un copil de 14 ani poate ajunge la nenumărate persoane care să râdă de el. Ce se va întâmpla atunci şi cine va fi responsabil?

Anunţul a fost făcut pe blogul oficial al companiei.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite