Facebook lansează Neighborhoods, un instrument social pentru comunităţile locale
0Aplicaţia Facebook va avea o secţiune dedicată comunicării dintre vecini şi în cadrul comunităţilor locale, numită Neighborhoods.
Facebook a început testarea unui nou instrument de socializare, în care elementul principal este localizarea - grupurile de participanţi se creează pe criteriu geografic, cu scopul punerii în legătură a oamenilor care locuiesc în aceeaşi zonă.
Disponibilă doar celor peste 18 ani, secţiunea Neighborhoods permite utilizatorilor găsirea persoanelor din apropiere cu interese şi pasiuni comune. Compania americană vede utilizarea noii secţiuni atât în zona comunităţilor de oameni, cât şi în zona de business.
Pentru a folosi Neighborhoods, utilizatorii trebuie să dea Facebook acces la o mulţime de date personale. Pe lângă localizare, care este criteriul principal, utilizatorii trebuie să spună ce pasiuni au, pentru a fi puşi în legătură cu oameni care împărtăşesc aceleaşi interese şi, eventual, să fie targetaţi mai precis cu reclame de Facebook.
Participanţii vor putea alege unul dintre diversele roluri pe care vor să le îndeplinească în comunitatea locală din care fac parte - "socializer", "helper", "welcomer" etc.
Precum în cazul majorităţii noilor sale facilităţi, Facebook nu inventează ceva nou nici în acest caz, ci copiază funcţionalitatea Nextdoor, cea mai cunoscută reţea de socializare hiperlocală.
La început, Neighborhoods va fi disponibilă doar în câteva oraşe din Statele Unite şi Canada. După experienţa produselor din trecut, disponibilitatea globală se va produce după mai multe luni sau chiar mai bine de un an.